fredag 18 november 2011

Politiken

Dagen började med att vi försov oss lite. Mia skulle komma kl 0900 och vi vaknade 0858. Upp med en väldig fart. Ingen Mia kom. Nä hon var faktiskt bara 3 TIMMAR och 10 MINUTER sen. Är hon lik sin morfar kanske?? JAPP det är hon. Denna gången.

Men hon fick iallafall bytat däck på sin bil, hon tittade på när hennes pappa grejade. Jag sprang min runda och det kändes väldigt bra, sen tog jag en extra tur med Smockie i vår lilla Haga skog. Det tar ungefär 5 minuter och gå igenom den. Jag gör allt "hundgöra" med denna hund. Som klippa klorna som han verkligen inte tycker om, men som sagt jag är väldigt envis och det är han också men jag brukar vinna.

En snabb runda ner till Familia för att köpa en mössa till stackars Thore som har frusit om som huvud i dag. Samtidigt så köpte vi en snygg tröja till svågern som fyller 49 år i morgon. Vi fick fira honom i dag eftersom vi inte kan i morgon.

Hem snabbt och bytade om och så fick vi springa till tåget. Det gick bra i mina högklackade stövlar. När jag hade löst biljetten så kom tåget, så snacka om att vara ute i sista minuten, vilket vi inte brukar vara. Vi hade bestämt oss för att äta på Edelwiess och det var gott och inte så farligt dyrt heller. Sen var det teatern Politiken av Henning Mankell, den handlade om Olof Palme och ubåt 137. Bra tyckte jag att den var. När vi skulle åka hem så hade givetvis tåget precis gått så det var bara till och vänta på nästa. En liten runda inom Marina Plaza där har julbordet börjat så där var dans. Kul och titta.

Från det ena till det andra så hade käre mannen tur. Jag bad honom för en månad sedan och ta semester den 22 och 23 december. Vi ska ju ha alla barnen här på julafton vilket ska bli super kul, men det kräver ju en del förberedelser och det är ju lättast om man är två då. Inte så kul när han kommer hem tidigt på julaftons morgon och är dö trött efter Kalle Anka. När Åsa var hemma och grattade honom på fars dag så sa han till henne, kan du hjälpa mamma till jul för jag jobbar. Ja sa Åsa klart att jag kan. Det berättade hon för mig. Gissa om jag blev lite arg, nä det blev jag inte bara trött. Jag ringde Thore och påminde honom att lämna in semester lapp. Det är inte säkert att jag får ledigt sa han. Då blir det tufft för dig sa jag, tänk och fixa allt till julafton samtidigt som du jobba. Du får planera bra. Jag gör inte allt igen. Nu fick han ett sms av Crille han är ledig. Tur för Thore.

Nu ska vi snart lägga oss vi har en tuff dag i morgon. Thore ska tvätta bilen och jag ska packa. Det är gemensamt arbete precis som det ska var i ett äktenskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar