måndag 7 november 2011

Helgen är över igen

Då var det dags igen och skriva lite om vad som har hänt. I fredags  så var jag på diamant slipning av ansiktet på TiPi hud och fot i Helsingborg. Det var jätteskönt och så fin jag blev i ansiktet efteråt. Sedan så var det ju dags och fixa här hemma städa datorrummet och resten av övervåningen. Jag hann inte hela för det var sim med Isac och Ella redan kl 1530. Men vad  det var kul. De är så duktiga båda två. På kvällen åt jag och Thore en god middag, efter det så tittade vi på en film. Det blev en sen kväll med tanke på att min klocka ringde 0530 för jag skulle jobba.



Kvällen tillbringade vi hos våra vänner i Åstorp. Vi fick en super god middag och gott och dricka. En massa skratt hann vi med under kvällens lopp. Tiden går så himla fort när man har roligt. Mia den snälla kom och hämtade oss, för det var ju helgdag och vi hade missat och kolla hur tågen gick. Det va ingen natt körning för dem. Tur vi har Mia fian.

De sov över hemma hos oss eftersom vi skulle iväg på förmiddagen. Smockie som verkligen är valp han fick inte gå upp där uppe men givetvis när jag vände ryggen till så sprang han efter mig. När vi gick ner så stannande han halvägs och satte sig. Undrar om han blev trött här.



Vi skulle till skogen vi Kågeröd och spåra. Ja nu kan de inte spåra men vi skulle lära dem och oss hur man lägger ett enkelt spår. Mia stod och höll honom så la jag spåret. Han är så kul när jag gick så gnällde han och ville efter mig fastän att det var Mia som höll honom. Det gick bra han är väldigt lärorik.


Efter kursen så tränade jag och Mia inkallning med honom och där är han mycket duktig kommer som ett skott gör han. Det är ju bra.
Annars så gick söndagen i lugnet tecken. Vi mös mest. Ja lite målning blev det av elementet och en hylla. Thore skulle laga Åsas vindrutetorkar motor. Men tyvärr så kunde han inte och det är ju lite trist när det inte går som man har tänkt sig. Nu står vårt hopp till Daniel att han kan på ett smidigt sätt. Så hon slipper och lämna in bilen för det kostar så himla mycket.

Det blev en tidig kväll i säng med min tidning så när klockan ringde 0430 så var jag pigg, det har faktiskt håll i sig hela dagen. Blir en tidig kväll i dag med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar