söndag 13 november 2011

Varför???

Här sitter jag och tittar på Beck filmen, jag undrar varför eftersom jag inte gillar det speciellt mycket. Men ändå så sitter jag här. Blodigt som bara den. Ja som ni förstår så tittar jag inte hela tiden.

I dag så har jag jobbat övertid igen. Kul eftersom jag jobbade med helt "nya" gamla arbetskamrater. Sen var jag på en fika träff med Ycc gubbarna. Trevligt hade vi det.

Thore jobbar i dag så det var inget farsdags firande här inte. Vi brukar inte fira, ibland kommer de hem och grattar och ibland inte. Men nu så skulle Thore jobba så det har nog bara varit telefonsamtal från barnen.

I går så skulle vi bara ta det lugnt, lite trädgårdsarbete och så skulle vi äta en super god middag. När jag var och handlade så ringde Daniel, de skulle till City Gross och handla, jag är på Maxi sa jag. De ville ha barnvakt till tre barn så jag sa att han fick gå hem till sin pappa. När jag kom hem så var ha då tre barn och det var ju kul. Det blev fika, spel med andra ord som vi tog 4 parti av och så massor med Pippi Långstrump. Det är Ellas nya favorit. Jag tror att hon tittade på den minst tre gånger.

De stannade och Daniel och Cissi kom på min och Thores mys middag. Det blev brochettas med tomat och mozarella till förrätt, gorgonzola fylld oxfílé, färsbiffar med fetaost och potatisstomp, till efterrätt blev det en vit och mörk chokladrätt med färska hallon. Det blev inte en lugn middag för två men en fantastiskt rolig kväll.

I fredags 11-11-11 så var det 20 års fest för Aktiverum. Det är alltså 20 år sedan de startade. Festen som jag och Åsa gick på var på Sundspärlan. Mycket trevlig god mat och dryck och så massor med människor. Vi var ca 600 personer. Massor med showande av alla instruktörer och så var Håkan Brink där och spelade och sjöng. Vi åkte hem ganska tidigt eftersom Åsa skulle jobba i lördags. Men när vi var där så var det kul. Det var skönt och komma hem tidigt jag hade ju varit uppe sedan kl 0430. Så ett par gäspningar försökte jag kväva i smyg på festen.

Jag har även hunnit med och gå på avslutning på bruks med Smockie. Simmet med Jacob. Annars så har det varit en lugn vecka som har gått.

Denna vecka som kommer ska också vara ganska lugn. Men nu ska jag gå till sängs och läsa min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar