söndag 27 november 2011

Första Advent


Då var det första advent.
Vi har ingen snö utan +8 grader. Just nu så är det full storm och vinden viner verkligen runt knuten.
Julskyltningen i stan blev inställd. Så det var ju tur att vi inte skulle åka in där.

Jag vill gärna se ljusspelet som de har i stan de visar de mellan 1700-2200 var halvtimme.
Men det kommer att vara gott om tid till det.



 Egentligen så var min plan till och baka kanelbullar i dag. De var ju slut i frysen igår. Men jag skulle bara dricka en kopp kaffe först och läsa lite ur min bok. Då ringer telefonen. Det var min vän E-L som ringde. Så det fick bli lite snack till kaffet istället för läsning vilket var mycket trevligt. Efter samtalet så fick jag ju läsa och så vips så var klockan för mycket för att börja baka. Ups stackars mig.

Morgondagens projekt är att passa Ella när Cissi ska på bambumassage DÅ ska vi baka kanelbullar. Jag tror att det kommer att gå som den dans med bakningen när jag får proffshjälp av Ella farmors lilla fjälla.
 Så bullarna ska bli bakade.

Nu ska jag i allafall vara lite duktig och rulla jul köttbullarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar