onsdag 4 maj 2011

Livet går sin gilla gång

Det har varit ganska lugnt här nu ett par dagar. I lördags så lämnade vi mcàrna på service i Bromölla vilket passade jättebra eftersom kära syster yster skulle ha sitt kalas. Ja egentligen så skulle hon ha de på söndagen men min familj grattade henne på lördagen för det passade oss alla bättre. Annars hade bara jag kommit. Det är ju roligast om alla kan vara med.

Kul och träffa bror med son och så Linda och Anton och Frida. Så vi hade en mycket trevlig dag och kväll. Jacob åkte mc med oss upp så det blev ett fika stopp i Hässleholm och så tog vi en bensträckare i Fjälkinge. Det är ju bäst och stanna när han slår i sidan. Det kände inte farfar när han gjorde när han åkte med honom. Jacob var så stolt över att han inte alls blev trött och ville sova. Skönt tyckte vi som körde.
Vi lånade systers bil hem. Jättesnällt av henne att vi fick det så slipper vi ha någon som kör oss upp när det är dags och hämta dem.

I söndag så hade vi lite trädgårds arbete och målning av uterum, tvätt och strykning. Fika besök av Leo Åsa och Marcus. Thore körde och jobbade och jag grattade Cissi som fyllde år.
Annars var det en lugn och skön söndag.

På jobb är de ok, det har varit möte i måndags och utbildning i tisdags så jag har börjat en timme tidigare än vad jag brukar. Det stör en lite granna. Men i måndags så hann jag och springa min mil och det gick bra men jag är inte helt nöjd med mina nya skor. Får väl ge dem ett tag till tror inte att jag har dem när det är loppen då tar jag nog de gamla. I går så vaknade jag tidigt så jag tog Indoor Walking kl 0815. Jag tränade lite styrka efter och så tog jag det lugnt i duschen, en tur bort till Åsa för att lämna lite saker så äntligen var kl 0958 så jag körde till Beckers färgbutik. När tror ni den öppnar. Inte kl 1000 som jag trodde och som alla andra affärer gör utan 0830. Då hade jag inte behövt dra benen efter mig utan hade kunnat varit där tidigare och hunnit med mera innan jobb. Typiskt.

I dag så gör jag så lite så möjligt, ja det blir ju lite hushållsarbete men även en stund med näsan över en bok. Det är dags och ta en ny. Får väl se vad jag väljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar