fredag 29 april 2011

29 April Lyckodag och en Sorgens dag.

I dag så är det en sådan lyckodag som jag blir varm i hela kroppen när jag tänker på. Isac har födelsedag 8 år är han min stora kille. Jag minns så väl den dagen när Daniel ringde och sa att det var dags. När jag kom på att jag inte kunde sitta i matsalen och äta lunch för tänk om Daniel hade ringt mitt i lunchen och berättat att jag hade blivit farmor. Gisses vilket liv det hade blivit där då. Som tur var ringde han när jag var på min avdelning och där vet alla hur lugn och diskret jag är. Haha så jäkla lycklig jag var när allt var över och de mådde bra alla tre.

När jag sedan kom upp på BB och fick se denna lille påg som var och är en kopia av sin pappa så bara smälte jag. Hur kunde Cissi få en likadan påg som jag hade fått 23 år tidigare.



 Idag så har det varit lite kalas, först så var vi och simmade sista gången denna terminen för Isac men Ella har tre gånger till. Jätte skoj är det och simma med dem. Ja nu var jag inte med Isac utan han fick klara sig själv. Duktiga killen. När vi skulle gå så fick Isac en biljett som han bytade mot en glass eftersom det var sista gången. Jätteskoj att det var hans gamla simfröken som han gillade mycket som delade ute glassen extra kul eftersom hon kom ihåg honom och en del andra som gick i hans grupp då. Ella är så kul hon har fattat agg mot den ena simfröken som hon har. Ädd sa hon flera gånger när fröken kom nära oss. Trams sa farmor. Haha

Det sorgliga i dag var att min käre vän Inger ringde och berättade att ännu en vän har dött i allt för unga år i cancer. Alla svordomar mot denna sjukdom. Varför varför??? Det är så ledsamt så det är inte klokt. Här kan man gnälla för ont här och där. Men så länge som man lever så ta för fasiken vara på tiden och gnäll inte över bagateller.
Nä det är banne mig alla människors skyldighet och leva var dag som var den sista och ta vara på tiden och varandra.

Ibland så säger Thore kloka ord ibland inte så kloka men nu ska jag citera honom.

Man lever så kort tid och sedan så är man död så förbannat länge.

Det har han rätt i.

Vi tänker på er tre som är kvar, och på dig som har gått vidare.

Nu är det tid för sängen så jag är pigg i morgon när jag ska ta hand om två av mina älskade barnbarn.








2 kommentarer:

  1. Hahaha ja det har Thore läst i en bok, eller i ett citat i min blogg förra sommaren :)
    Men tradigt med alla som dör :(
    Grattis till Isac, lite sent...

    SvaraRadera
  2. Nä du det har han inte, han har snott det från Olle från Eslöv.

    Ja man ska inte dö när man är 53 år det är alldelses för tidigt:(

    Jag hälsar honom i morgon:)

    SvaraRadera