söndag 3 april 2011

Är en slangbella lösningen?

Så har nästan denna korta helg gått. Fredag ägnades till jobb och träning. Lite städning hann jag med innan så ska de låta. Där efter blev inte mycket gjort. Jag la mig ganska tidigt det blir så efter förmiddags veckan och när Thore inte är hemma. Det är så skönt och krypa ner i sängen med en bra bok.

Lördagen började vi med och köra in till Mia. Mia och Thore skulle fixa med nya sommardäck till henne och jag och Andreas skulle fortsätta och städa den gamla lägenheten. Vi var nästan färdiga med den när Mia och Thore kom.

När vi kom hem så cyklade Thore till Daniel för att hjälpa honom med att fylla igen hålet efter bergvärmeborrningen och jag passade på och körde till Maxi.
Det ångrar jag inte att jag gjorde för där träffade jag Yasmine och Annika jättekul. Yasmine går i skola i Japan Tokyo och hon reser dit i kväll. Jag önskar henne all lycka.

När jag kom hem fixade jag lite till middagen i kväll sedan så städade jag i uterummet och möblerade om lite. Vi ska måla där så fort jag har köpt färg vilket jag hoppas göra nu i veckan så vi kan göra helt klart där ute så vi kan använda de.

En tur hem till Daniel för att se hur det gick med arbetet.


Ja ni ser hur duktiga far och son är. Står bara och dricker öl. Daniel sa typiskt att du skulle komma precis nu när vi tar ett par minuters paus. Haha jag har lång erfarenhet av att komma lägligt.

De var nästan klara med allt grävandet bara gropen runt röret var kvar. Ja också resten av trädgården. Det blir till att anlägga en ny gräsmatta. Daniel sa lite skämtsamt till sin far du har väl en lång sommarsemester. Jodå tre veckor ska han ha men inte ska vi anlägga gräsmatta då inte.

 Här har vi en skitunge som älskar och vara ute och gräva och skita ner sig ordentligt. Jacob hade lera långt upp på benen. För givetvis var han där han egentligen inte skulle vara. Nere i gropen.

 Denna damen var också ute och lekte i leran men hon är lite försiktigare än sin bror. Ella gillar inte att bli så smutsig. Men efter ett tag så har hon glömt bort att hon blir geggig.

Jag cyklade hem och började med middagen. Pepparbiff med ungsbakade rotfrukter och choklad moussé med grädde. Till det hade vi  gott vatten öl och vin.
Åsa och Marcus och lille bus Leo var här och åt och drack gott. Leo hade sin egen goda gröt med sig som han åt med god aptit. Han är jätteduktig på att äta.

 Här skojar vi lite med både napp och bitring. Leo har en liten gnäll period på kvällen och då dugger bara mamma. Lite med pappa går bra men då ska inte mamma vissa sig. Haha han är så söt. Han hasar sig fram och är duktig bra fart har han. Han fick en fjärkontroll av mormor för det är något speciellt med fjärrkontroller. Givetvis är föräldrarna taskiga för han får ju inte ha deras, vilken tur att mormor hade en gammal han kunde få.

Vi satte på tven och kollade på smartaren en femåring det har jag inte sett innan. Ganska så bra förargligt när man inte kan. Sedan så skulle vi se en film och här hade Leo somnat och då somnade morfar mormor och pappa också. Så då tyckte Åsa att hon lika bara kunde köra hem. Ja det håller jag med henne om fy så tradiga och ogästvänliga vi är. Förlåt Åsa.

Så det blev en ganska tidig kväll igen och det var ju bra så jag vaknade innan klockan ringde av mig själv. Ja den skulle inte ringa så tidigt men klockan 8. För jag lovade och följa med Jacob på fotbollen. Det är så kul och titta när dessa små spelar. Jacob gjorde ett mål och då var han såklart super stolt. Helt plötsligt så hade västgänget konferens framför målet. Konferensen handlade om vem som skulle vara målvakt det brydde sig inte de andra om för de spelade vidare. Kul jag skrattade så jag nästan grät. Sen skulle de spela med två bollar och då gällde det och vara på hugget för helt plötsligt så kunde båda bollarna komma mot samma mål.


Här har vi den stora super fotbolls spelaren. Han har inte så många tänder men vad gör det de är inte med dem han spelar.

Nu har Thore varit duktig och bytat till sommardäck på våra bilar. Vi ska åka på medlemsmöte i eftermiddag med Yamaha klubben Ycc vi hade ju naturligtvis tänkt och köra mc men nu regnar det så de får bli med en jetta i stället. Ska bli kul och träffa gänget.

En liten undran bara. Om man har katt varför kan man inte ha den hemma hos sig. Här finns två katter som håller till vid parkeringen. Jag gillar inte när de går på min bil och jag gillar definitivt inte när de pinkar på den. Den ena katten följde efter mig och Thore när vi skulle ta ut motorcyklarna. Haha fasiken vad skraj han blev när jag startade och gasade på lite. Jag är väldigt medveten om att jag hatar katter. Även att det kan vara svårt och hålla dem hemma. Men vi har en lag som säger att hundar och katter ska hållas kopplade. Jag tror inte att någon hade tyckt att det var ok med lösspringande hundar överallt men varför ska man acceptera lösa katter?
Vi har en som går över tomten på baksidan om den är på min tomt så skrämmer jag den, gärna jagar den eventuellt så kommer en toffla flygande också. JAG VET ATT MAN INTE FÅR VARA ELAK MOT DJUR. Men vill jag ha en katt så hade jag haft en egen.
Det kanske finns någon som säger man får ta sådana saker när man bor så. Jag bara undrar varför ska jag de? Nä har du djur så håll det där du bor och inte hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar