torsdag 28 april 2011

Springtime och Göteborgsvarvet

Nu är det snart dags bara två veckor kvar till Springtime som går i Helsingborg och så är det tre veckor kvar till Göteborgsvarvet. Jag tränar nästan för fullt. Lite lat är jag och tänker springa på gamla meriter. Haha säger jag bara.
Jag skulle nog ha tränat lite mera men nu är det som det är. Det är bara till och träna för fullt denna tiden som är kvar, och så ta det lite lugnt veckan mellan springtime och varvet. Det är ju viktigast och vara fräsch till varvet för det är ju 21km springtime är ju "bara" 10 km.

I dag så sprang jag och Åsa med ett härligt gäng från Aktiverum och vi sprang Springtime rundan. Vi åkte bil ner till där starten är och så sprang vi. Gick jättebra kändes kanon. När vi samlades i målet så sa jag så klart för jag kan ju aldrig vara tyst. Åsa ska vi inte springa upp till Aktiverum för vi behöver ju har lite flera km i benen? Åsa svarade givetvis Ja mamma det kan vi som den väluppfostrande dotter hon är. Ska vi ta Hälsobacken eller Pålsjö? Vi tar väl Pålsjö för där ska vi ju springa loppet. När vi började springa så tänke jag fasiken också att vi inte åkte med Tessan tillbaka. Men när vi hade sprungit upp för Pålsjö backen så kändes de mycket bra. Så det blev en lagom runda på 16 km. Nu är jag väldigt nöjd med det. Lite mat i magen och så en härlig dusch på det. Nu ska jag snart gå till sängs med min bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar