onsdag 27 april 2011

Härliga våren.

Det var längesedan som jag bloggade ja så blir det ibland. Det har varit massor och så liten tid. Nu blir det säkert ett långt inlägg men det får ni ta.
Jaha vad har hänt då. Vi har varit i Bromölla och tittat på nya motorcyklar. Det är alltid kul tycker jag även min käre man. Tur att vi tycker det samma när det gäller motorcyklar för annars hade det varit för tråkigt. När vi hade varit i Bromölla så blev det en tur inom till systeryster med svåger. Alltid lika trevligt. Där blev vi bjudna på middag. Fläskpannkaka jätte gott. Det var inte så kul och köra hem eftersom vi körde mc för det blev mörkt och så blåste det som bara den. Men hem kom vi och då bestämde vi oss för att inte köra i det vädret flera gånger.

Så var det helg och jag fyllde år på en tisdag så vi fick ha kalas för mig på lördagen den 16 april. Alla kom utom Frida och Rickard. Frida är lite rälig av sig så därför kom inte hon. Haha skojar bara hon kräker eftersom jag ska bli gammel moster i november. Det ska bli kul ett jättegrattis till Anton och Frida :).

Grabbarna Grus har hittat lekrummet ordentligt. Gisses vad de lekte där. Det är så skönt och ha detta rum så de har grejer och leka med när de kommer. De lekter verkligen här uppe hela eftermiddagen och kvällen. Till Jacobs stora förtret så hade farmor glömt och köpa godis. Hur kunde jag glömma det. Ingen aning men det var mycket. Det skulle bakas, handla till grillkvällen, simma med Leo, duka och fixa. Så förlåt för jag glömde godiset.


 Här sitter Linda och matar Leo hon behöver träna på det. Åsa tyckte att det var lite bakvänt att han skulle sitta i knäet men så ville Linda ha det så fick det bli. Söta Linda som är så duktig. Älska denna tösen.
 Här är väl två stjärnor som inte går av för hackor. Denna ljuvliga lilla Ella och denna ljuvliga stora Daniel. Han blir kanske lite sur över "stor" han som har gått ner fem kilo.

 Leo ser inte ut att lida nu när Ella fjälla har honom i sitt våld. Leo är en glad och god mammagris:) Han kryper och är inte kvar där man lägger honom härligt är det med honom även om han skriker när han ser sin vackra mormor. Är han bara i sin mors famn så går det bra när mormor kommer. Anä så farligt är det inte vi simmar tillsammans varannan lördag när Åsa jobbar på Hår och Skönhet och det går bra.


 Efter man har haft kalas så får man ju röra sig så maten ramlar av. Här är jag och Åsa på utsiktsplatsen i Skäralid. Vi tog och sprang den röda slingan på 7 km upp och ner. Hur kul som helst när man är två. Fast Åsa sprang med mig så blev hon trött. Skönt för mig.

 Så då var det dax för sista färden med Yamaha. Den färden gick till Bromölla. Mia och Andreas körde med i bilen, för där hade de min extra ljuddämpare och så skulle de ta med sig lite saker hem. Gulliga Mia som ville köra fast hon hade jobbat hela natten.

 Här är min nya vän. Victory KingPin-8Balls. Jättekul med en helt nya mc den hade rullat 2 km när jag tog den. Den är stor mycket större än Yamahan men så länge tyngpunkten är på rätt ställe så är den inte tung. Ja det är inte lätt och förstå men så är det. Men är mycket lättare än Yamahan och ha hand om.

 Här har vi Thores Victory Hammar. Han mår som en prins när han sitter på den. Fan hämta honom om det inte hade varit så.

 Vi skulle köra Lille Mats Rally från Hässleholm på långfredagen. Vi träffade våra vänner från Ycc där och så körde vi i samlad trupp. Jätteskoj och var ett gäng och köra. När man kör rally så får man en vägbeskrivning där det står var man ska köra och vart kontrollerna är.
Vi hittade rätt eftersom beskrivningen var super bra.

 Här leker Thore. När man kommer fram till en kontroll så finns där fem frågor som man ska svara på. Allmänbildade frågor är det. Skitsvåra med ett enkelt ord. Det finns även en praktisk övning och här på den första var det att man skulle kasta en liten träkloss på en fyrkantig massonitskiva. Det var lätt, tyckte jag men Thore tyckte att det var svårt. Haha jag fick fem och han fick noll i poäng. När vi kom i mål så fick vi fika och så satt vi och snackade med våra vänner som var kvar Inge, Anita och Per. Virre och Gun kom ett tag också. Kul och träffas säger jag bara. Äntligen när det blev prisutdelning så vann vi inget. Den enda från Ycc som vann något var Kirre och han hade kört hem. Är man inte på plats så får man inget pris. HAHA, säger förtrödne maja. Det var en härlig dag med massa goda skratt och många mil. Extra kul när alla beundrar och tittar och kommenterar ens hoj.

 påskafton så körde vi ett Rally Syd som utgick i från Hardys gatukök i Höör vi hade målgången i Bjärred. Jätteskoj var det vi hade sällskap av vår Ycc kompis Inge från Teckomatorp. Ganska kul han bor han bor nästan granne med min syster.
Här går Inge med en hängare mellan benen. Det var inte lätt tyckte jag för de gjorde ont. Jag fick bara tre poäng här. Fasiken va ont jag fick i knäna. Inge lyckades inte heller så jättebra, men Thore han gick hela biten och fick fem poäng. Nu har han stora blåmärken på sina knä. Haha det kosta och få massor med poäng. Under färden så körde vi med ett par han från Eslöv och Hon från Munka Ljungby jätte härliga människor. När vi kom i mål i Bjärred på Bjärredsgården så fikade vi tillsammans och pratade som vi har känt varandra hela livet. Jätteskoj. Vi var där länge men vi hade bestämt att vi skulle köra hem senast 1645 för att vi skulle hinna och duscha och fixa påskmaten. Så tyvärr fick vi köra iväg innan det var prisutdelning och det är alltid tradigt tycker jag. När jag var inne och kollade tipsraden så hade jag inte så många rätt av de frågor som jag kom ihåg. Men när jag kollade prislistan så hade jag fått pris om jag hade varit på plats. Av 25 frågor så hade jag 19 rätt och så hade jag 10 rätt på de praktiska grejerna och så var jag ganska nära i utslags frågan. Jag hamnade på 21 a plats. Gissa om det retar mig att vi inte stannade kvar. Thore kom på 79 plats och Inge kom på 46 plats. Jag var bäst av Ycc. Men vi skulle ju på påskfest på Hanksville farm.
Det är en gård som drivs för mc folk och det var kul och bli inbjuden dit. Vi hade en super kul kväll med Hankville medlemmar. Det var Thore som fick äran och dricka påskölen själv så föredrog jag påskramlösan. För på påskadagen så hade vi det hektiskt. Pågarna Grus kom kl 0900 och då hade vi packat fika korgen och tagit fram deras mc kläder.

 Vi började och köra farmor och Jacob och farfar och Isac. Sedan så turades de om att byta så det blev rättvist. Vi började med att tanka i Bårslöv, sedan så kollade vi läget vid Stenestad kyrka allt var bra där bak. De bar undrade när vi skulle fika. Det gör vi hos min mormor och morfar sa jag. Spännande för de visste inte var de var. Nästa stopp blev i Riseberga där sträckte vi på benen hälsade på mormor och morfar, tänk att jag kom ihåg var de ligger. Sedan så fortsatte vi vår färd. Jacob nästan somnade på Thores hoj så vi fick stanna utanför Sösdala och där fikade vi i vitsippebacken.

 Ojdå här var visst "Bertil" med. Farfar läser kartan och farmor fixar maten. Rättvist. Eller??
Vi fortsatte vår färd mot Kristianstad och Konstrundan. Vi tog en titt på Ida Forsberg som ställde ut på Hotel Quality Grand. Det tog ett tag innan vi hittade henne för där var 80 utställare. Men efter ett tag så hittade vi Ida med familj på fjärde våningen. Så jätteroligt och titta på hennes tavlor och så kul och träffa resten av familjen också. Stora kramar till dig duktiga Ida.

Vi hade egentligen bestämt att vi skulle fortsätta mot Bromölla och Lillebror Jan men här ångrade vi oss. Vi tog av mot Åhus i stället. När vi var på den stora 90 vägen så bestämde sig Jacob för att somna så vi blev lite rädda. Vi var tvungna till att stanna så han fick lufta av sig lite. Spring i skogen sa farfar till honom då svarade Jacob Ska jag välta några träd? Du får välta hur många träd du vill sa vi bara du håller dig vaken. Det är farligt när han somnar på motorcyklen. Riktigt farligt är det. När vi kom hem så sa Cissi han vaknade kl 0500 och undrade när han skulle gå hem till farmor. :) Men iallafall så kom vi till Kivik och där smsade vi sommargästerna men de hade redan fixat sin middan och skulle köra hem. Vi åt vars en god pizza där och njöt av det finna vädret.


 Vi körde nästan raka vägen hem från Kivik. Men ett fika stopp behövde Isac så här stannade vi utanför Hörby. Kul med tre killar som ska göra samma sak :)
 Vi stannade i Höör hos Hardys och köpte var sin glass. Supergott var det. Sen så sa vi nu stannar vi inte förrän vi är i Påårp. Haha vi fick ta en lite bensträckare utan för Röstånga också. Sedan så gick det i hundranittio mot Bårslöv. Där vi tankade. När vi stannade på parkeringen så hade vi kört 30 mil. Som Isac sa, Det var en perfekt lagom runda. När ska vi åka nästa gång?. De var hel nöjda. Jätteskoj.

Här har det hittat sina gamla cyklar i garaget medans jag och Thore tömde väskorna från alla grejer vi hade med oss. Isac kör farfars Hammar och Jacob busungen kör farmors KongPin med stödhjul. Haha så kul de hade det. Jag har aldrig varit med om så många stopp och fikor som denna dagen. Det känns absolut inte som vi har kört 30 mil utan snarare kortare eftersom vi har stannat så många gånger. Det tog 3 timmar och 45 minuter till Kristianstad. Det gör man på en timme annars. Hahaha men vi har haft det super kul. De är så duktiga när de är med oss. Våra härliga barnbarn.

Det har ju varit härligt med vädret hela påsken och nu i veckan. Klockan är 2030 i skrivandet stund och jag sitter ute på vår altan. Jag klagar absolut inte på vädret.

I dag tog jag en promenad i stan efter jobb. Inom banken och hämtade ut en peng till Isac som fyller år på fredag. En runda till Runners för ett par nya löpskor. Vilken tur jag hade Elisabeth bjöd på kaffe i hennes affär. Jag hade parkeringstid till kl 1601 men jag var inte vid bilen förrän 1620 vilken tur jag hade inga böter. Nu ska jag hänga tvätt och sedan så är det sängen för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar