söndag 10 april 2011

Vilodag

I dag har vi verkligen utnyttjat dagen på lite olika sätt. Vi har helgat vilodagen på allra bästa sätt. Thore har fixat med gräsmattorna och flyttat buskar och kastat andra buskar. Ett hårt och fint arbete blev det.



Jag har vilat och solat i baden baden i detta ljuvliga väder. Det är bäst att passa på när man kan.

I går hade vi middag för våra vänner Camilla Mike Sanne Niklas Tina och Fredrik. Det var förrätt, varmrätt och efterrätt vin och öl till det. Kaffe konjak och whisky. En riktig hel kväll. Mycket trevligt hade vi det massor med goda skatt.

Till förrätt så gjorde jag en grovmacka med sallad melon skinka och en klick creme fraiche och en knippe persilja. Varmrätten var fläskfile låda med ädelost sås och hackelbackspotatis. En klassiker till efterrätt chockladpudding med vispgrädde och jordgubbe och en skiva kivi. Här var ingen som var hungrig.

Det var skönt och ta det lugnt i dag. Jag har ju inte legat hela dagen tvättmaskinen har jag hållt i gång. Vi var och käkade middag med Yccarna och det var sista middags träffen nu innan kör säsongen går igång. Det ska bli kul och köra med dem igen.
En långpromenad har vi också lyckat få till denna ljuvliga söndag.

Nu har vi en ny vecka som ligger helt orörd framför oss spännande och se vad den har att bjuda på. Jag hoppas på fint väder. Blir det de så är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar