lördag 28 maj 2011

Härliga lördag.

Ja så var nästan lördagen över. Det går så snabbt så jag hinner inte med riktigt. Någon som känner igen de.

Igår så jobbade jag till 1640 sedan så var det 45 minuters spinning med Åsa. Härligt jag kände inget i min höft, jätteskönt. Därefter så var det snabbt hem för jag skulle få fin besök. En av mina äldsta vänner skulle komma. Det hade jag sett fram emot hela dagen.

Så kom hon min vän sedan 29 år tillbaka. Carina, så kul vi hade det. Vi har inte träffats sedan hon fyllde år i december. Det har varit mycket. Men det som är så härligt det är att vi tar upp samtalet där vi stannade sist vi träffades. Det allra bästa är när vi har lång tid på oss för vi är glada för att prata båda två, och eftersom vi har känt varandra i 29 år så vet vi så mycket om varandra och varandras barn så vi måste ju uppdatera varandra ordentligt. Carinas man var hemma och min käraste jobbade. Vilken kväll vi hade.

Det ska inte dröja 6 månader till nästa gång det var vi rörande överens om. Under dessa 29 år så har jag blivit förbannad på Carina en gång. Men det varade ungeför så lång tid det tar och gå från Ica i Mörarp och till de huset hon bodde i. Året var nog hösten -87 eller våren -88. Vi hade inte fått Mia det kommer jag ihåg. Men vad jag blev förbannad över det kommer jag inte ihåg. När det inte varade längre så var det nog inget allvarligt.

En gång var jag riktigt taskig mot Carina usch vad jag mår dåligt när jag tänker på det. Men det allra bästa är att vi har pratat om det och det är borta sedan länge.

Vi behöver inte träffas och pratas vid så ofta utan vi vet att vi bara är ett telefonsamtal bort i vilket läge som helst. Det är en riktig vän. Hur jag än är glad, ledsen sur eller vanlig så får jag vara det. Vilken åsikt jag än har i vilken fråga som helst så dömer hon aldrig mig. Även om Carina har en obehaglig sjukdom som jag inte kan se men som jag vet finns där och som jag märker av, så visar hon aldrig det. Aldrig något gnäll, alltid glad och positiv. Det bästa med henne är att hon är min vän som jag kan ringa när som helst.

I dag så var det strålande sol så vi tog våra motorcyklar och körde till Malmö för att spendera Thores presentkort på 300kr på McHuset. När vi kom dit så hade Vulcans rider mc utställning där. De såg inte helt nöjda ut när vi kom med våra Victory. Snyggaste hojarna på parkeringen där. Vi körde bara rakt igenom och parkerade lite vid sidan om. Man vill ju inte stötta sig mot de stora kawa killarna. Haha. Vi köpte en svart sjösäck som vi ska ha nu när vi ska på träffar och semester. Vi var inom min kära gullegull unge Linda men tyvärr var hon inte hemma men det var hennes man och det var super kul och träffa honom. Nu hade han inte tid med oss men en stund fick vi prata med honom och det var kul. Vi hittade en massa småvägar ifrån Malmö till Svalöv där vi tog en fika på Hankwill farm. Som vanligt var där en massa goa glada människor. Mick, Mats, Anita, Sibban, Ceen, Diana och några till som jag inte kommer ihåg namnen på. Alltid lika kul och komma dit när man möts av stora famnen.

När vi kom hem så skulle Thore tvätta mcarna och jag började med middagen. Mia kom på besök jag skulle färga håret på henne. Mysigt och ha henne hemma. Denna lilla mors grisen som träffar sin mor alldeles för sällan.
När jag kom bort i tvätten så hade Thore fått proffs hjälp till torkningen. Isac och Jacob, Daniel var också där men han hjälpte inte till han bara drack öl. Haha. Vi har en festlokal här på området som Daniels svägerska hade lånat till barndop och bröllop. När de såg att Thore var där så kom de och pratade en stund. Pågarna jobbade allt vad de kunde när jag kom dit.

Nu är det middag och sedan så ska vi bara mysa. Härliga lördag.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att ni hade en så bra kväll :) Skönt utan gubbar, kan tänka mig ljudnivån på er båda ;)

    SvaraRadera