söndag 15 maj 2011

Springtime 2011 med familjen.

Det är ju längesedan vi bestämde oss för att springa Springtime jag, Thore och Åsa. Men i fjol så missade vi det eftersom Daniel och Cissi passade på att gifta sig samtidigt som starten gick. Åsa hoppade över eftersom hon var gravid.

I fredags så fyllde Daniel 31 år och när jag ringde och grattade honom så berättade han att han hade sprungit 1  mil i torsdags kväll på 55 minuter. Jättebra så jag då kan du också vara med på springtime. Nä sa han jag vet inte om det går vi kanske har bestämt något. Jag frågar Cissi sa jag. Ett snabbt telefonsamtal till min kära svärdotter. Nej vi har inget. Bra sa jag. Efter jobb så körde jag ner till stan för att hämta min och Thores springtime tröjor samtidigt som jag anmälde Daniel. Hihi.

När han kom hem från jobb så fick han en fin startplats till Springtime och en slant. Jodå han blev glad.


 Så här fina och glada var vi alla fyra innan loppet. Vi ställde oss i vår startfålla Daniel som har ett mycket högre nr än vi andra skulle egentligen starta i en annan grupp än vi andra men den hittade vi inte så han fick vara i samma startfålla som oss. Så gick starten och efter några meter så sa Daniel detta tempo kan jag inte springa i. Sedan så satte han och Åsa fart. Jaja tänkte jag bara spring ni jag kommer sedan och plockar upp er om ni inte orkar. Thore bara försvann från mig, men det är skönt och springa själv och ta det i sin egen takt.

Vi hade fint hejar gäng vid gröningen där stod Mia Andreas Cissi Isac Jacob och Ella. Långvinkelsbacken stod Pernilla och Magnus Falkman. Vid Kärnan stod Aktiverum gänget och Git med töser och hejade, tur att jag var snygg när jag sprang där eftersom Git stod där:) På Storgatan stod käre svärsonen med Leo och föräldrar. Tack för allt suporter stöd. Det behövs hur tokigt det än låter så blir det lättare och springa när man hör någon ropa på en.

 Här är Daniel nära målet min super duktige son. Han har bara sprungit 3 gånger så att han sprang in på den superfina tiden 49,33 är kanonbra. Undrar vilken tid han hade fått om han hade haft tränat lite mera. Daniel var riktigt stolt över sig själv. Lite extra stolt eftersom han kom före kompisen Niclas och en halv minut efter kompisen Ola. Bra jobbat.

 Här har vi Åsa på upploppet hon har ingen aning om var vi andra är men hon tror att vi är bakom. Så rätt så rätt har hon. Denna ljuvliga dotter sprang in på 46,05. Vilket är super bra gjort. Lite roligt att hon kom så bra för det trodde hon absolut inte att hon skulle göra. Nu är hon verkligen taggad inför göteborgsvarvet.

Thore gjorde också mycket bra i från sig mycket bättre än vad vi hade kunnat tro. 52,16. Kanon bra för han har inte sköt träningen så himla bra. Det är jag som har fått tjata på honom men det hjälpe ju bra. Min duktige man.

Jaha och så min tid som jag inte alls är så stolt över men den fick jag för att jag sprang och gjorde så bra ifrån mig som jag kunde. 55,22. Jag är inte helt nöjd det skulle ha varit minus två minuter. Men jag sprang hela tiden och jag hade kanske kunnat öka någonstans lite mera men så är det lätt och tänka nu efteråt vad jag skulle ha gjort och inte gjort.

En sak är väldigt säker vi kommer att göra om det nästa år. Jag tror faktiskt att mina kära ska få detta i julklapp. Om Mia och Andreas eller Annan som Ella säger gör som de sa så ska jag anmäla dem också. Inte till milen men dock till 5 km. Man måste ju börja någonstans.


 Efter loppet så fick man bananer och vatten här har vi en Ella fjälla som blev sugen på farmors banan. Gott tyckte hon. Pågarna tyckte att det var kul och se när vi kom farande. Skönt att ha en lite hejarklack.

 När man har gjort en sådan bedrift som att springa en mil så är man värd en god grillad middag och ett glas vin eller en öl. Det blev en sammankomst hemma hos oss efteråt när vi hade duschat och grejat. Daniel grillade som vanligt när han är här och jag med pågarnas hjälp fixade det andra.


 Isac åt som han aldrig hade fått mat innan. Det märks att han växer som han äter.


Lilla söta Ella skulle sitta på pallen vid bordet tänkte jag men det gick inte jag ramlar sa hon så det var bara till att hämta ner denna stolen. Här är en som också gillar grillat kött.

Efterrätten fixade Mia och Jacob, glass i stora lass blev det. Så himla gott. Sedan så skulle vi titta på melodifestivalen. Men vad trött jag var. Så jag blev inte ledsen när de ska att de skulle gå/ köra hem. Utan det var skönt. De gick i pausen så vi hade hört alla bidrag och där var inget som jag gillade precis. Så det var  en riktig överraskning när jag läste HD i morse och Eric Saade kom 3a det var ju bra. Inte för att jag gillar låten men kul att Sverige kom så högt upp.

I kväll ska jag göra något som jag inte brukar göra och det är och titta på hockeyn. Det är ju spännande när det har gått så bra för Tre Kronor.

Nu ska jag hålla tummarna att Påarps Gif klarar sig bra mot Kågeröd.

2 kommentarer:

  1. Då håller jag tummarna att du minns detta när julen närmar sig. En sån julklapp är alltid uppskattad. :) Puss äldsta dottran....

    SvaraRadera
  2. Det är uppskrivit.PUSSSSSSSSSSSSSs

    SvaraRadera