måndag 16 maj 2011

Måndagen är över

Dagarna går så himla fort. Nu är denna dagen också över. Vi började med en sovmorgon det tyckte jag att vi tog. Upp kl 0830 så himla skönt var det. Vi tog en löprunda på 15km i små regn. inte helt kul men det gick. Jag blev lite irriterade på min käre man för han sprang på som bara den och jag hann inte med. All min energi gick åt att försöka springa i kapp. Inte helt lyckat blev det. Så efter 7 km så fick han välja antingen och sakta ner och springa med mig eller öka och försvinna.

Hahaha han saktade ner. Det är lite jobbigt när man springer tillsammans och man ska hålla samma steg inte helt lätt alla gånger när man känner att man är starkare än den andra. Men då får man springa själv i stället. Så det kommer nog att bli så att vi springer var för sig iallafall någon gång i veckan. Det är ju kul och springa tillsammans så man kan prata lite också. Likadant om man kör intervall så är det lättare att vara två och heja på varandra.

Annars så har det inte hänt så mycket denna dagen. Jag har jobbat så klart och det var bara bra, visst hade det varit skönt och vara ledig men jobba ska man ju göra. Vi kom på att det är bara 9 veckor till semestern och som sagt tiden går ju så fort.

Jag fick ett glatt telefonsamtal från en vän i dag, det har fixat sig med boende när vi ska till High Chaparal. Det blev rum på vandrahemmet så det känns kanon att vi slipper ligga i tält. Nu är boendet till våra träffar klart. Men tält kommer det att bli på vår sommar semester ja vi ska ta med så vi kan bo på vandrarhem eller B&B.

Egentligen så skulle Thore vara hemma i kväll enligt hans schema men där blev en ändring så nu får jag offra mig i morgon och ta hans massagetid hos Tina på energikliniken, stackars mig :) Thore får ta min tid på onsdag. Hade han inte varit hemma då så  hade jag fått två tider. Jag har bokat tider till massage efter Göteborgsvarvet också. Lika bra och vara ute i god tid. Annars så är det stor risk att det inte finns några tider där.

Nu ska jag gå och lägga mig, jag börjar med att ligga på spikmattan en stund innan jag kryper ner ordentligt. Godnatt go vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar