tisdag 10 maj 2011

Hujeda mig vad tiden går.

Tiden går så fort så jag hinner inte med riktigt. Här har vi vårt riktiga chamtroll Leo. Han har fått en ny keps och hans mormor tyckte den var så rolig. Han är ju hur söt som helst i den.



Här sitter vi och fikar och gör en "bertil" vi är på väg till Bromölla. Det är super viktigt att fika när man kör och åker mc. Fika och ta en bensträckare är livsviktigt.

En farmor och mormor ska veta att hon lever på riktigt. Det är så himla kul och busa med dessa ljuvliga barnbarn. Här har vi lite uppvisning när vi är hos syster yster på kalas.


Denna helgen var fullsmockad av trevligheter. Det började i fredags när jag och Thore körde till Pålsjö skog för att springa långrunda. Det blev 17km så vi var ganska trötta efteråt. Men vad skönt det var. Det gick hur bra som helst. Fast jag fick ont i den ena foten. Stortån lägger sig över nästa tå och det är inte riktigt bra när jag springer. Men det ska jag ta tag i efter alla lopp som vi har framför oss.

Efter den härliga duschen så bar det av till Maxi för att handla lite gott. Hem snabbt som bara den för vi skulle få besök av barnbarnen. Pågarna tycker att det är tradigt och vara med på simmet med Ella och jag hade inte tid att simma men tid till pågarna hade jag. Jag fick ju bra matlagnings hjälp. Mästerkockarna.



Goaste Ann-Britt och Jocke kom och åt en god middag. Det blev grillad pepparbiff med ugnsbakade rotfrukter. En god förrätt och en ännu godare efterrätt hade vi. Efterrätten var så super enkel. 175g smält vitchocklad och 3 dl creme fraich. Blandas och så in i kylen över natten. Serveras tillsammans med färska bär. Enkelt och gott. Vi hade en mycket trevlig kväll. Vi avslutade den med en promenad till tåget för att vinka av våra gäster. Det var mycket härligt väder denna fredag natt.

Lördagen bjöd på härligt väder så det blev tvätt av mcárna och bilen. Jag tog en cykeltur till blomster affären i Mörarp för att beställa en liten blomma till vår bortgångna vän. När jag kom hem så var Isac på besök, han skulle visa sin nya fina cykel. Wow så fin den är. Vit och röd och 18 växlar. Duktigt stolt är han. Han ha ju betalt den själv.

Jag gjorde goda mackor som vi hade med oss på den jätteroliga mackefesten i Teckomatorp. Donnez spelade och de är så himla bra. Sedan så var det jättekul och träffa Kalle. Han är Åsa och Marcus vän, vi skojar om att jag träffar honom oftare än vad Åsa och Marcus gör. Så är det när man blir inbjuden till dessa supertrevliga dansfesterna. Våra vänner Inger och Bertil var tyvärr tvungna och tacka nej med kort varsel eftersom Inger hade blivit sjuk. Hoppas att Inger mår bättre nu. Det var synd. För vilken rolig fest det var. Jag dansade och dansade. Det är kul för jag fick så mycket beröm. En man sa till Anna-Maj "du dansar mycket bra" När jag dansade med honom så han" du dansar gudomligt bra helt fantastiskt" hahaha jättekul och höra. Han var inte full. Där var faktiskt ingen som var speciellt berusad och det tyckte jag var skönt för det är hemskt och dansa med en full gubbe.
Vi körde hem en halvtimme innan det var slut för jag var super trött då.

Klockan ringde 0700 i söndags morse. Jacob kom kl 0800. Då hade vi packat fika korgen och det var dags och köra till Yamaha center för att möta upp resten av klubbkompisarna för att gemensamt köra till Höör. Där starten på Skånes barncancer förening rally gick av stapeln. Det var 7 olika motorcykel klubbar som stod för detta evenemang för att samla in pengar till barncancer föreningen.

De räknade med att ca 400-500 skulle komma men där kom 711 som fick startlappar sedan så var där ca 300 till som bara betalade och körde rallyt utan startlapp. Vilken uppslutning alltså. Det var så himla kul. Jag har aldrig sett så många motorcyklar någon gång. När vi kom till Höör så träffade vi på massor med vänner från de södra regionerna. Jättekul var det och alla berömde min nya mc. Jacob tycke det var kul och gå runt och titta. Rundan gick på en massa småvägar från Höör och till målet som var vid Tydingesjön.

Här får Jacob hjälp av Ronnie och knäppa igen sina kläder innan avfärden och farfar står och kollar så det blir ordentligt gjort.
Man kör efter en karta och med jämna mellan rum så finns det kontroller med frågor och med en praktisk övning. Kul tycker jag.

Här har vi satt oss för en efterlängtad fika paus. Det är Inge Lappen Ronnie Thore och så Jacob.


En liten smak av vad vi såg. Jag skulle ha behövt stått högt upp för att får med så många så möjligt. Det var ju de fina vädret och så givetvis endamålet som lockade så många att komma.


Uppvisning var där också här har vi Andreas Nilsson från Yamaha center i Helsingborg som visade lite av vad han kan. Herregud som han grejade med denna hoj. Absolut inget som jag skulle våga göra.



Här har Jacob ätit en virablåtira.
Det fanns motorcyklar som var till provkörning och utställning. massor med lotterier, hoppeborg till barnen och den hittade vi så klart. Det är så kul och gå runt och titta och prata med folk. Jag träffade på en som jobbar på jobb. Jag hade ingen aning om att han också körde mc han cyklar alltid till jobb.

Vi var hemma vid 1830 tiden så hela dagen hade verkligen gott. När vi hade lämnat Jacob och vi var hemma så var kl 2030 dags och fixa till inför måndagen. Så snabbt en långhelg kan gå. Men så är det väl ju roligare man har ju snabbare går tiden.

I går efterjobb så tvättade vi mcarna igen jag tror att vi kommer att slita upp dem. Men de var så fulla med pollen och damm så min var inte svart utan grå. Sedan så tog vi en tur till Mölle innan middagen. Det är så härligt och köra i detta ljuvliga väder.

Idag efter jobb så körde jag hem till Åsa för att hälsa på och kela med Leo den glade. Han skrattar hela tiden den goa pågen. Åsa klippte mig och så sprang vi en 6 km. Massor med snack blev det. Vi ventilerar riktigt ordentligt när vi är ute och springer. Jätteskoj.

Nu för en stund sedan så kom Daniel inom och drack ett glas vatten och pratade bort 10 minuter av sin joggingtur. Det är nog bättre han säger till så vi kan springa tillsammans så blir han inte stel i benen när vi pratar. Nu skriker sängen på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar