fredag 20 maj 2011

Göteborg

Jaha så kom vi iväg som vi sa att vi skulle och vilken tur vi hade. Vi fick plats alla fem i en och samma bil. Det var lite med packningen och Leos vagn som vi inte visste skulle få plats. Där fanns till och med plats över så vi kan handla lite. Jag har äntligen hittat en köksklocka som jag tänkte ta med hem.
Här på bilden äter vi lunch på Laxbutiken precis innan Falkenberg. Det var noga planerat så vi skulle komma dit lagom till lunchen.



Super gott var det där.

När vi  fram till Göteborg så hade vi lite problem innan vi kom fram till hotellet. Lite krångligt och köra här. Men fram kom vi inom sinom tid och tur hade vi för rummen var klara så det var till att packa upp med detsamma. Sedan så var det en tur till stan. Inom Hagabarn och handlade lite till våra kära barnbarn. Sedan så gick vi till Slottsskogsparken och Frölunda borg för att hämta våra nummer lappar. Jag tyckte inte att det var så mycket på mässan, men jag hittade vars en snygg spring tröja till pågarna. Åsa hade större tur för hon hittade helt nya träningskläder. Lite billigare än i affären.




Vi har en grej med Ycc,s klubbtidning vi ska ta bilder lite här och där vi är i världen och så ska någon i Stockholm sammanställa och göra en gemensam tidning med Ycc i andra länder med bilderna. Ganska kul ide som engelsmännen började med. Här är kanske inte så många Yccare som tar bilder så förhoppningsvis är jag och Thore själv om denna bilden.

Nu ska jag fylla på ordentligt med vatten och sömn så jag är pigg i morgon när det är dags och springa. Åsa springer kl 14,00 Thore kl 14,21 och jag kommer sist som vanligt kl 14,36. Men bara för att jag startar sist är det inte helt säkert att jag är sist i mål. Har jag tur så kommer jag en minut förre Thore:)  Innan ja slutar så måste jag bara berätta om vårt fantastiska barnbarn Leo. Vilken kille alltså. Inte ett enda gnäll på hela dagen. Han är solen själv så super duktig. Nu håller vi tummarna på att han sover gott här i hotellsängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar