söndag 13 mars 2011

Söndag kväll.

Så då var denna helgen slut nästan. Jobbeväskan är packad, gymväskan likaså och kläderna är fram tagna. Så allt är klart till måndagmorgonen som börjar tidigt.

Men i dag så hade vi lite trädgårdsarbete. Thore fixade baksidan där var massor 3 rullebörer fick han ihop. Så där var lite granna som inte ska vara där.

Jag åkte iväg och köpte lite penseér så det blev lite vårfint utanför våra köksfönster.






En kruka med lite blommor blev det också. Det känns skönt och få gjort lite där ute. Även inne fick jag gjort lite. Tack E-L för du ringde. Nu är min stryktvätt borta hoppas att du fick undan din också.

Vi var bjudna hem till Anna-Maj och Magnus på middag i kväll. Det vankades duva med tillbehör. Vi har aldrig ätit duva någongång så det var spännande. Jag trodde att det skulle smaka som kyckling men det gjorde det inte. Jag kan inte säga vad det smakade som, men det var gott.

Åsa ringde innan och var lite bekymmrad, Leo har fått feber den stackarn. Hoppas han blir frisk snart tradigt att han är sjuk.

Nu ska jag bara mysa lite sen är det sängen och min bok som gäller.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att det var gott. Nä, min stryktvätt är kvar! Blev så himla trött så jag slocknade i soffan en stund...

    SvaraRadera
  2. va fint det va med blommor. vill också ha fina blommor. får väl köpa så jag kan sätta på balkongen.

    SvaraRadera