fredag 25 mars 2011

Ledig fredag

I dag så hade vi bokat tid till tvätt hallen för att tvätta våra motorcyklar. Gissa om jag blev förvånad när jag kom som förste man dit och där var tänt och en bil inne. ja vi öppnade och tittade på den äldre mannen som höll på att tvätta. Ursäkta men vi har bokat tid. Jag är klar om  minuter. Ja vad säger man då?. UT eller tvätta du klart vi kan vänta. Jo vi sa tvätta du klart men du har faktiskt tagit vår tid. Man ska ju skriva upp sig. Ja sa mannen men här brukar alltid vara ledigt på morgonen. Ja så är det kanske men inte i dag.

                                           
Jaja vi hade ju ingen tid och passa men det är dåligt och inte kolla om det ska vara någon där. Det kunde ju ha varit att vi hade brådis. Mannen sa att det inte var så noga med att skriva upp sig. Vicevärden sa att det systemet hade de haft i 3 år och att det skulle följas.

Det var Thore som skulle tvätta båda mcarna för jag skulle i väg till Energikliniken. Jag  tänkte lite på den gamla mannen bara han nu inte får en infarkt när han skyndar sig.

Vi tog en tur till svärföräldrarna för en snabb visit. Sedan så blev det lite handling. Tapeter och färg på Rusta och lite mat på maxi. Egentligen skulle vi hem till Mia och hjälp henne med sista städet av den gamla lägenheten men hon kunde inte så då får det vara tills de kan. Andres skulle städa toan i dag så det hoppas jag att han gör. Annars.......

Nu fixar Thore lite där ute och jag ska ta tag i uterummet. Om jag nu orkar efter våfflorna. Det blir inget sim med Ella fjäll i kväll för den stackarn har feber.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar