söndag 20 mars 2011

Nu är helgen över.

Så snabbt tiden går jag hinner inte med. I torsdags så var jag hos Åsa och blev klippt och färgad. En mils löpning blev det också. Leo håller på att få tänder så han dreglar som bara den. Lite små gnällig är han med den stackars pågen.

När jag hade jobbat i fredags så körde jag till barnens hus och inhandlade lite 6 månaders presenter till honom. Vatten täta haklappar och en ny speldosa och en bitring. En snabb tur in till dem för att lämna över grejerna. Vad blev han gladast för? Jo pappret gott och tugga på.

Sedan så blev det hem till Mia och hjälpa henne och packa det sista och flytta lite lådor. Jag synade även städningen som en städ firma hade gjort. Nä jag är ledsen men den duger inte till mig. Hur svårt ska det vara och städa ordentligt jag bra undrar. Jag gör det själv nu. Vi hann och sätta in lite grejer i skåpen.

Lördagen började med att jag vaknade med "aha va fan är du rent ny eller" Jag skulle jobba över mellan 7-10 och så var det jag som skulle sätta limmet på standby och när man gör det så måste man trycka av klockan. Nu är jag på jobb och så gäller det lim aggregatet. Ja ja nu fick vi vänta i 30 minuter innan maskinen kunde startas. Typiskt.
Kl 1020 var jag hos Mia och där var även Thore mannen i mitt liv i dag har vi 28 årig bröllopsdag. Härligt. Vi firade det med att flytta till Mia. Hur kul som helst. Åsa var med och hjälpte till lite Daniel slapp eftersom han hade grävmaskin hemma och grävde till bergvärmen.
Även Marcus slapp hjälpa till eftersom han var i Malmö och kollade fotboll. MFF- HIF. Vilket lag var bäst`????????? Jo HIF härligt.

Vi var på Ikea jag och Mia och köpte lite in flyttningspresenter till henne också det blev en fåtölj och ett sängbord. Kul och ge när de blir så glada.

I dag har det varit Kick off för Isac och Jacob på fotbollen Påarps Gif. Det började kl 0900 och var slut 1230. Det var uppdelat i två avdelningar och så åtta grupper. Först så var det tre stationer som de skulle klara av och sedan så blev det fotbollsmatcher. Jag tror att de spelade 8 matcher gånger 5 minuter. De var uppdelade så att där var någon från alla lag från A-laget till knattarna. Kul och titta på tycker jag så det var en trevlig förmiddag. Efteråt så var det korvgrillning och så prisutdelning.

Lag 6 vann stationerna och lag 3 som var Jacobs lag vann fotbollsmatcherna. Isac blev lite sur men han grattade Jacob efter en uppmaning från mig. Jacob som verkligen bara har åkt på en räkmacka genom hela förmiddagen var glad som en spelman. Kul att det var någon av dem som vann.

Thore och Daniel har fortsatt och grävt hemma hos Daniel så det skulle bli klart så de kan komma och koppla in bergvärmen. Det är inte klokt hur trädgården ser ut.
Daniel var tvungen och fråga runt bland grannarna och få en underskrift av dem. Han var hos en man som bor snett emot honom. Daniel har inte träffat honom innan och när Daniel presenterade sig så sa mannen "jaha det är du med trädgården" jaså sa Daniel han förstod inte vad mannen menade. Ja den trädgården som är så stökig och där det är alldeles igenväxt. Okej sa Daniel och förstod inte vad han hade med det och göra.

Det är så här att det finns en brandgata mellan husen som kommunen har skött om innan men nu gör de inte det mer. När Daniel flyttade in i huset så rensade vi undan en del där men vi vågade inte såga ner för mycket för det var ju inte Daniels träd. I höstas så fick Daniel reda på av en annan granne som också precis har flyttat in att det är deras mark ända ner till nästa grannes häck. Ja det är ju bra att han vet det nu. Då kan vi rensa upp där ordentligt som de ville från början men som vi inte vågade.

Men fortfarande förstår inte Daniel vad den mannen har med det och göra. Varför måste vi lägga oss i hur andra har det varför kan inte var och en få ha det som den vill. Så är det ju med de flesta saker att man ska passa in i en mall. Trädgården ska vara fin, bilen ren, fönsterna putsade, håret klippt, ja och så en massa andra saker.

Nu ska jag sitta och mysa lite innan jag går och lägger mig.

2 kommentarer:

  1. Det är sånt man får ta när man bor i ett villaområde :)

    SvaraRadera
  2. Vet inte om jag sa tack för sakerna du köpte, men ett stort tack.

    SvaraRadera