söndag 6 mars 2011

Så då har en månad gått

Ja så var vi hemma igen och det känns faktiskt skönt. Det är härligt och ha semester men som man säger borta bra men hemma bäst. Det känns bra och tänka att jag ska jobba i morgon. Men denna känslan brukar vi ha när vi har varit borta en månad. Hade nog inte haft samma om vi bara hade varit där i två veckor.

Det har varit en super bra semester vi har haft jätte skoj hela tiden. Det har varit jätteskoj och varit ihop med syster yster och svågern. Massor med långa samtal har vi haft. Jag har lagt in lite bilder från de sista dagarna.


Vi upptäckte att de flesta människor poserar när det ska tas kort. Vi såg en kille och tjej som poserade vid stranden det blev säkert bra bilder ända tills vågen kom och blötte ner tjejen ordentligt. Givetvis så var vi också tvungna till och göra de fast kanske inte så avancerat som de andra gjorde. Men lite iallafall.


 Håkans bra gick vi förbi en kväll så ett foto på skylten var ett måste och ta. Vi gick aldrig in där. Håkan är ju inte kvar. Haha hade han varit där hade vi inte gått in där ändå.

 Middag hos vår vän Mr Tu är ett måste när vi är i Patong. Han och hans fru blir lika glada var gång vi kommer och det känns ju bra. Lite synd att Mr Tu jobbade på gummiplantaget sista kvällen när vi var där för att säga hejdå.

 Karon Kata utsiktplats var en sevärdhet som vi stannade vid på väg hem från Noi Horn. Lite synd att det var disigt annars så är det en super fin utsiktsplats.

På köpcentrat Jung Ceylon så finns det en bowling hall och då var ju Ce-Ge tvungen och spela. Han spelar för Bromölla bowling klubb i vanliga fall och tränar så mycket som han bara hinner. Jag får ju säga att han var lite ringrostig till en början med för jag ledde ett tag säket till ruta 6. Det var ju skoj tyckte jag. Spela mot ett "proffs" och jag som inte har gjort det sedan vi var på Lalandia i fjol och då spelade jag med staket. Kul hade vi men vilket väsen där var inne. Nä inte av folk utan av musiken.

En härlig vecka i Patong med massor med bad sol och sevärdheter. Vi besökt en ny strand var dag. Jag och Dorothy var på juvelfabriken i Phuket stad. Konstigt när man är på ett ställe där det finns så mycket juveler så det inte är klokt och så finns där inte en enda ring som passade mig i smaken. Jag var ute efter en lillfinger ring men tyvärr så hittade jag inte "den" men visst var där massor som var fina. Jag ville inte ha en fin utan en som bara var jag och de hade de glömt och göra till mig.

När vi skulle åka hem så kom bussen 0405 så det var tidigt med det var bra för det var inte så jättevarmt ute. När vi hade checkat in och gått genom passkontrollen så träffade vi på Maritta och Bengt. Kul och ses igen. De hade haft en superhärlig vecka efter vi hade skillts åt. Det var många barn på planet hem och de hade lite svårt och komma till ro. Så det blev inte så mycket sömn som vi hade tänkt oss. Det är inte lätt med dessa barn på planet inte så mycket för dem att göra.

Det var så härligt när vi kom hem och fick träffa alla barnen och barnbarnen. Åsa och Marcus hade fixat fläskpannkaka till middag det var så gott. Härligt och vara hemma och träffa dem igen.
Marittas tös hade skivit på FB "mamma kommer äntligen hem efter två veckors semester" Daniel skrev " min efter 4 veckor" Känns skönt att de har saknat oss.

Vilken tur vi hade alla presenter som vi hade köpt passade perfekt. Det är så kul och ge pågarna för de tycker det är kul med shorts t-shirt och linne de provade för fullt och mannekängade för oss.

I går så var vi i Mias nya lägenhet. Gissa om jag blev förbannad. Riktigt ordentligt. Där var inte städat ett enda dugg. Gamla skitiga strumpor i gardroben, en mobiltelefon i en annan och massa brev och kort i ett annat skåp. Stackars Mia hon visste inte hur hon skulle göra trodde att man städar själv. Gissa vem jag ska ringa i morgon. Jodå Helsingborgs hem. De hade mage och klaga på städingen av Åsa och Marcus lägenhet som var mycket fint städad. Samma man som visade Mias lägenhet. Men det är nog ganska typiskt när det är ungdomar som flyttar in då är det inte så noga. Han lovade att den skulle vara städad ordentligt och att de skulle tapetsera om i hall och kök innan hon fick nycklarna den 1 mars men nä nu kan det ta upp till 3 månader innan de gör de.

Vi var på Hyllingefesten i går kväll det var Donnez som spelade så himla bra det var. Jättekul och med massor med dansanta herrar. Extra kul är det för att alla är där för att dansa. Det kändes ordentligt i fötterna att jag hade dansat nästan hela tiden när vi kom hem.

I dag så har vi tittat på Vasaloppet och nu har Thore kört och jobbat så nu är det som vanligt igen.

1 kommentar:

  1. Min mamma ringde igår och frågade om vi hade någon mobil, hennes display hade spruckit ;) Kan ju ta den från Mia´s lägenhet :D
    Kul att ni är hemma igen!

    SvaraRadera