söndag 27 mars 2011

Första mc turen

I går så bestämde jag och Isac och Jacob att vi skulle åka till Yamaha center och köpar mc kläder till dem. För nu vill de åka med oss och nu vågar de. Vi var på Bröderna  Nilsson ochYamaha center jag och Thore det var öppet hus. Trevligt och träffa YCCare från vårt Skåne. En del körde bil och en del körde MC. Givetvis körde jag och Thore mc.
En snabb runda inom HD också där träffade vi hoggarna Susanne och Micke med barn och svärbarn. Kul.

På kvällen så var vi hos vännerna i Markaryd och åt en god middag och hade en mycket trevlig kväll. När vi körde hem så var det två bilar i södergående fil som hade kört in i mittvajern. De måste ha somnat. Det var inte mycket trafik. Nästan ingen alls. När vi kom hem så hörde vi på radion att det var likadan olycka i norrgående körbana. Konstigt med tre likadana. Skönt att vi kom hem hela.  

Vi hämtade pågarna efter Jacobs fotbolls träning och körde iväg till YC där hittade vi hjälmar vantar buffar och så kläder till Isac.
En tur till Bröderna Nilsson så hittade vi till Jacob där.


De bestämde själv vilken färg de ville ha på sina hjälmar och buffar så det blev så fint så.
När vi kom till garaget så såg Jacob ut som han ångrade sig och skulle börja gråta. Men det gjorde han inte. Vi berättade att motercyklarna låter mycket när man startar dem med chocken eftersom de är kalla. Sen så låter de inte lika mycket.  Hjälmen tar bort en del av ljudet också.




 Vi var ju tvungna till att köra hem och vissa oss för barnens pappa han tyckte så klart att de var super tuffa och fina i sina nya kläder. Jacob åket först med mig. Ca 1 km sedan så skulle han åka med farfar. Isac åkte med mig då. Vi har ett tecken när man vill något. För de kan inte prata med oss. Det är nästa grej snackeset till dem också. Kul om vi hade kunnat prata alla fyra. När de vill något så slår de oss i högra sidan.

När vi hade visat upp oss så skulle vi köra en tur till stan. Vi kom bara ca 1 km när Isac slog mig i sidan så jag skulle stanna. Hjälp tänkte jag vill han inte mer nu! Men han bara undrade var skulle vi köra?. Haha

Det var så himla bra och ha Isac bakom sig han klämde till med knäna om mina höfter så jag kände honom ordentligt. Vi körde som sagt in till stan och så stannade vi vid en parkeringsplats för Jacob hade ont i huvudet. Ojdå. Men det var bara solglasögonen som klämde på honom. Av med en så gick det igen. En snabb tur in till Åsa och Marcus för en liten uppvisning. De var inte hemma så klart. Så det blev en tur inom Mia och hon var hemma. Hon tyckte de var tuffa killarna.

Snabbt skulle det gå för vi skulle ha gäster kl 1500. När vi kom på vår gata så mötte vi mormor. Vid parkeringsplatsen så såg vi mamma och Moster Lina. Vi kör fram till vårt  garage och där lägger jag och Isac motorcyklen ner på marken. Tur vi har skydd sa han så slog vi oss inte. Jäkla mög och stå och ramla med hojen. Är Thore hade rest den upp sa han du skulle resa den själv. Haha det var lite sent på tänkt. Jag har ingen aning om vad som hände.

Precis när vi hade kommit in och hängt in våra kläder så kom gästerna. Det blev kaffe och äpplekaka med vaniljsås.

Nu har vi ätit en god middag så nu blir det till och kolla över så allt är ok till i morgon bitti när det är dax att arbeta.

2 kommentarer:

  1. Det måste ju ha varit halt där inatt, det var ju -7 grader! Skönt ni kom hem :)

    SvaraRadera
  2. Nä det var inte halt vägarna var torra. Ja det var skönt och vara hemma.:)

    SvaraRadera