torsdag 6 januari 2011

Snön ändrade mina planer.

I dag hade jag tänkt och kört och våldgästat min vän E-L. Thore skulle köra redan kl 1100 så jag skulle vara hemma själv hela dagen. Passar ju fint och ta en tur tänkte jag om de skulle vara hemma. Nu blev det inte så eftersom vädret var som det var. 40 cm snö på uppfarten plus en jättedriva. Ja det var bara till och skotta. När Thore kom upp så berättade jag mina planer och han tyckte att jag skulle planera om. Lydig fru som jag är så gjorde jag det.

Nu blev det inte så att Thore körde kl 11 som planerat utan han kom iväg först kl 1500. Lotsen hade haft det riktigt jobbigt i Malmö och Staffanstorp. Jag hoppas att det är bra väglag på motorvägen till Stockholm så det går bra för Thore. Ja även för Mia som ska till Jönköping. Just för deras skull så hoppas jag att det inte blir mer snö.
Vilken tur för mig att det var röd dag i dag annars så hade jag kört hemifrån 0520 i morse och då hade det nog inte varit så skottat precis. När Thore körde hem 0230 så var det väldigt igen blåst med stora driver. Det ända som är skönt när man kör vid de tiderna är att man är ganska ensam. Men inte är det kul och köra. Så jag hoppas att det är fint i morgon bitti.

Jaha vad har jag gjort i dag då. Jo packat ner stora delar av vårt kök. Nu ska vi leva av lätt lagad mat som inte kräver så mycket tillagning och absolut inte ugnen. För den är så fin nu så det går inte och se att den är 18 år. Men herregud hur kan den vara så gammal?? Jo det blir det för vi köpte den 1992. Vi håller verkligen tummarna för att den håller i allafall ett år till minst.
Jag har tömt nästan alla skåp och städat ur dem. Allt som är städat till nästa helg är super bra. Jag hoppas att flytten går smidigt och att alla kommer och att det inte kommer att snöa. Två vänner och Daniel hjälper till på fredagen och så kommer alla barnen och en svåger och en vän på lördagen så jag håller verkligen tummarna.
Ja det ska bli skönt när det är över. jag har lite svårt för denna röra som det blir vid en flytt. I går så hade jag en liten städning här vilket kanske inte var lönt men för min del var det nödvändigt. Jag har ett skåp till som jag ska städa här i köket sedan ska jag dammsuga. Jag hatar när det är konstigheter under mina fötter när jag går på golvet. Även en bättre ordning ska det bli på min diskebänk. Haha jag är inte gjord för att flytta. Det ska vara ordning och reda och fint. Vilket kommer sedan. Nu firar vi nyår i Mörarp vilka raketer de smäller där ute.

2 kommentarer:

  1. Haha,och vi kom inte iväg neråt pga vädret...
    Nu ikväll blev här plogat! Men det hade varit kul att få besök:) Vi får väl ta det till våren...

    SvaraRadera
  2. mamma du kan va lugn. motorvägen va skottad o saltad, både till jönköping och till stockholm.
    Jag kommer hem på fredagen o hjälper dej med alla lådor som ska packas upp. Sen kommer jag ju med lastbilen på lördagen.

    SvaraRadera