fredag 28 januari 2011

Jag vill tacka "livet"

Det var längesedan jag var här och skrev. Men nu mina vänner så är jag tillbaka. Har det hänt något?. Ja det har de. Nu är vi installerade i vårt nya hem. Vi har funnit oss väl tillrätta efter lite om och men. För givetvis så ångrade jag mig som jag visste att jag skulle göra redan samma kväll som vi flyttade in. Fy för den leé som jag grät och ville hem igen. Men som min käre förstående man sa "det går ju inte". Nej det visste jag ju om. Men kan ni tänka er så här såg ut fy va tradigt och luktade illa gjorde det. Haha det gör det inte längre för nu luktar det som vanligt igen. Samma gamla mans fis. Haha.

Vi hade bott i Mörarp i 29,5 år och i vårt fina hus i 23,5 år. Så det är kanske inte konstigt att jag fick en liten släng av hemlängtan. Men nu vill jag inte alls tillbaka jag stormtrivs här och vi har fått det hur fint som helst. Jodå här är lite att göra men det kommer lite pö och pö. Här kommer ett "litet" bildgalleri om vår flytt.



 Ella och Leo var givetvis med på fredagen när vi började vår flytt. Vi började och städa och köra lådor. Dessa två jobbade sten hårt. Tack för hjälpen säger farmor/mormor.


 VI var ju tvungna till och ta en liten fika paus. Här är våra godaste vänner som var snälla och ställde upp som lådkörare och städerska. Plus kära barn och barnbarn. Vi fick så mycket gjort. Hela köket var i princip klart innan det var kväll. Linneskåpet fixades också till likaså en klädkammare. Massor med annat. Tack alla för en super fredag.

 Här sitter fyra glada som har slitit hårt. En god middag och ett mycket gott vin blev det som tack för hjälpen. En ljuvlig kväll med fint sällskap god mat och gott vin. Det kunde inte ha blivit en bättre sista kväll i vårt hus.


 Lördag kl 0900 kom våra bästa vänner Jocke och Ann-Britt för att hjälpa till med den tunga flytten. Kanon med en stor stark man som kan bära. Jag och Ann-Britt bar ut i hallen och männen bar den sista biten till lastbilen som finaste Mia kom med. Vi fick superbra förstärkning från Teckomatorp när Magnus min käre svåger kom.
 Jag och Ann-Britt och Åsa och Mia var tvungna och sitta och ta en paus medan grabbarna körde till Mörarp för den sista lasten. När de kom tillbaka så var det bara till och bära och säga uppe eller nere. En en gång tack kära vänner för hjälpen. A-B fixade alla böckerna i bokhyllan Mia satte ihop våningsängen till barnbarnen och jag ordnade med leksakerna. Åsa ammade Leo. Herregud vilket slit det är och flytta. Tur att vi var många både på fredagen och lördagen.

 Här är vi samlade på lördagkvällen med en kopp kaffe efter maten. Som jag hade fixat till innan. Framförhållning det är livet de. Denna soffan flyttade Marcus runt flera varv innan han blev nöjd. Hade vi nu haft en platt tv så hade det nog sett annorlunda ut. Men stenålders folk som vi är så har vi tjock teve. Jag är mycket nöjd med möbleringen.

 Här badar de ljuvliga barnbarnen Ett riktigt skumbad och med fina lampor som ändra färg. Kul hade de och det är ju huvudsaken.
Vi jobbar och möblerar och spikar tavlor och hänger gardiner. Men en paus behöver man ju ha i allt slitet. Som tur var så var vi bjudna på januari dans i Billesholm med våra goda vänner Inger Bertil, Eva och Thorsten som tyvärr var sjuk. Men vilken danse kväll det var. Vi dansade så jag knappt kunde gå på söndagen. Det var en superbra orkester som jag tyvärr har glömt namnet på Wild...........någonting. De spelade all möjlig musik både dans pop och rock. Man kan dansa till allt.

 Här har vi Inger och Thore som uppför sig fint när det kommer en kamera fram.

 Detta är de fjärde kortet på mig och Bertil och givetvis så ska han blunda.!! Ändå hade Inger sagt att han skulle skärpa till sig. De andra korten blev bara tramsiga hahahaha. Men vilken kul kväll vi hade. Eva slapp och bli fotograferad eftersom hon dansade.

 Här är mitt nya kök. Skåpen där uppe ska vi byta ut vi har tur eftersom de finns kvar på Ikea. Jag vill ha skåp som går ända upp till taket. Så det är ett projekt som vi ska ta itu med när vi kommer hem från semestern.
 Hallen blev mysig tyckte jag i denna smygen under trappan. Här ute ska vi måla tapeten är lite tradig och golvet ska vi också byta ut. Det ska vi också göra när vi kommer hem. Haha vi har massor att göra när vi kommer hem. Men vi har inte bråttom utan det får ta den tid det tar. Lite då och då..

Snart ska vi åka till Thailand på semester och jag var bara tvungen och klippa mig innan dess. Egentligen så hade jag tänkt och låta håret växa och ha det lite axel långt. Plocka fram mina kruller. Men va tradigt det är när håret bara hänger och trillar ner. Det fanns absolut ingen glädje alls i de.

Så ett samtal till min älskade Åsa så blev det bestämt att hon och Leo skulle tillbringa torsdags förmiddagen hos mig. Upp tidigt och färgade håret, så det var bara för Åsa och klippa sedan när hon kom. Blev jag nöjd. JA det blev jag. Så himla fint och så lätt skött är de.

Här har vi den stora killen som käkade palsternacks puré hos mormor. Han här så himla god. Alltid glad och skrattar.

I dag så har vi varit lediga båda två. En tur till Maxi för att inhandla en god tre rätters middag till i morgon kväll. Sedan så fick vi fin besök. Mia kom. Vilken tur för mig. Vi hade bestämt att vi skulle ta en tur till Mörarp och tittade till huset. Under tiden så fixade Mia vårt internet med den nya routern. Kanon så slapp jag det. Det såg fint ut i Mörarp. Allt är så rent och fint så jag är inte ett dugg bekymrad över att inte städningen ska duga till de nya ägarna.

Vi var och tittade på en lägenhet till Mia. Urk vad den såg ut. Där hade ingen städat på flera år. Men nya tapeter och massor med ajax och ugnsrengöring så ska den nog bli fin om hon nu får den. Det var en kille till som var intresserad. Vi får väl se.

En runda till simmet med Ella och Isac hur mysigt som helst. Vilken tur vi har att de simmar på samma tid. Ella tuffingen hoppade från pallen och det gjorde hon tre gånger. Tredje gången såg jag inte var hon blev av så det tog ett tag innan hon kom upp till ytan. När hon väl kommer upp så hostar hon lite efter supen och så säger hon hoppa mer. HAHA  vilken tjej.

Nu har vi ätit en god middag. Hemma gjord ärtsoppa och pannkakor. Vi kom på att vi har punsch hemma men den hoppade vi över. Nu ska vi ägna oss åt lite pappers arbete. Angående försäljning av hus och köp av bostadsrätt. Kul nä inte det minsta.

1 kommentar:

  1. Ja det var länge sen...Du har många bilder att ge mig... Kanske ska ge dig en cd så du kan bränna dem?
    Ha en härlig semester! Ses i Mars eller så...

    SvaraRadera