torsdag 13 januari 2011

Sista bloggandet i detta huset.

Ja så får det bli. Egentligen har jag lite dåligt med tid men det tar inte så himla lång tid och skriva lite. Jag tycker att jag har det mesta under kontroll här med flytten. Det är bra det nödvändigaste som är uppe annars är allt ner packat och lådorna är märkta med vad det finns i dem och vart de ska. Så jag hoppas att det blir ganska enkelt. Men så brukar jag tänka och så blir det tvärtom i stället. Men den tiden den sorgen. Flytt hjälp och städhjälp är fixad till både fredag och lördag. Jag måste tacka för att ni mina kära vänner och barn och svåger för att ni ställer upp. Extra tack till de som har erbjudit sig själv. Det känns extra varmt.

I dag ska jag först till Maxi och handla måste förbereda mat till på lördag. En sväng till banken och fixa till mitt visa kort. Laga mat och greja lite. En runda till Väla och hämta mina glasögon och sedan så ska jag till jobb. Vi har ett litet möta kl 1330 men det är inte säkert att jag hinner vi får väl se.

Det känns bra och lämna huset här jag känner inte att jag ångrar mig. Det kommer kanske någon sådan tanke längre fram inte vet jag men då får jag väl ta den då. Jag bara tycker att det känns så spännande med att komma till något nytt. Inte för att vi får ett nytt liv och jag tror inte att det blir bättre än vad det är nu. Men bara känslan av att något nytt ska hända är jätte spännande. Det var en på jobb som sa tuff i er ålder. VA va då i vår ålder. Ja men tanke på hur länge ni har bott i huset och era barn är uppvuxna där. Kanske om man tänker på allt som har hänt här med barnen och barnbarnen men det är ju minne och det sitter inte i våra väggar utan de finns ju i våra hjärtan. Kul ska det bli iallfall.

Nu är det stor tid för maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar