torsdag 30 december 2010

Nu är slutet nära

Nu är det snart slut med 2010 och de smäller raketer som bara den här i byn. Det är inte klokt vad ett år går snabbt. Men kommer man ihåg allt som har hänt? Nej det gör man inte. Tycker man att något har hänt? Nä inget speciellt. Men om man börjar och tänka efter och kanske läsa sin dagbok eller kalender så upptäcker man att mycket har hänt.

Jag har upptäckt att jag har vänner som jag egentligen inte trodde var vänner utan bara bekanta eller vänners vänner. Jag har även upptäckt att jag har goda vänner som inte är så goda när det gäller. Jag har vänner som aldrig hör av sig men som alltid säger ring mig, kom in när du går förbi! Jag har vänner som alltid tackar nej när jag bjuder säger vi får ta det en annan gång! Sedan så har jag mina riktiga vänner som kommer inom helt apropå. Som ringer och frågar hur är det, som tackar med glädje ja till ett glas vin eller öl eller glögg eller kaffe eller en middag. Jag har en vän som betyder oerhört mycket som jag träffar två inbokade gånger om året.
Jag har vänner som är sådana supervänner så det finns knappt. Jag hoppas ni vet vilka ni är. Vi gör de mest fantastiska saker tillsammans. Mys saker, viktiga saker, avkopplande saker, ansträngande saker.
Jag har ett par julkorts vänner som betyder väldigt mycket. Konstigt att man kan känna så stor samhörighet med någon som man "bara" får ett julkort av. Säkert är det tanken som man känner. Jag har en supergammal vän som jag kan ringa till precis när som helst, och även om vi inte träffas och pratar på månader så är vi bästa vänner.
Jag har en vän långt bort som vi träffar kanske vart 5 år eller ännu längre emellan men vi har alltid lyckats ta upp tråden där vi slutade sist vi pratade. Jag har en god vän i dig som jag träffar med jämna mellanrum, vi som har sett våra barn växa upp, vi som skrev brev för det blev dyrt och prata i telefonen, vi som inte skriver brev längre utan bara pratar i telefon. Ibland ofta och ibland mer sällan.

Jag har mist en vän i år nä hon är inte död hon lever och vi träffas ofta men vi är inte vänner utan mera bekanta. Det var något som gick snett och det verkar tyvärr inte som vi kan tillsammans reparera det. Sist vi träffades så kände jag att kanske vi kan komma tillbaka till varandra. Jag ska fråga om vi kan göra ett försök för jag saknar henne. Har jag tur så känner hon lika så.

Jag har fått massor med nya vänner genom MC klubben jättekul när vi träffas och är ute och kör eller är på små och stora tillställningar. Men det är vänner som man träffar när man har motorcykeln tyvärr inte så mycket annars. Vi känner inte igen oss utan hjälmen. Visst är det konstigt man träffas ett par gånger om året och så är man hej, du, och bror med alla. Det var så vuxet på mc träffen vi var på alla var med varandra och alla pratade med varandra. Det fanns ingen som var i någon grupp. Annars är det lätt att det blir små inbördes grupper i en stor grupp. Men inte här inte.

Min allra äldsta vän har gjort så jag har fått nya vänner och det tackar jag ödmjukast för.

Sen har jag mina kära syskon som betyder mycket för mig. Det är så skönt att vi är vänner.

Jag brukar inte ha nyårs löften för det tycker jag är glöttigt. Sist jag hade var 2000 då lovade jag mig att jag skulle bli bättre på att skriva i min dagbok. Det har jag gjort riktigt ordentligt. Jag har snart skrivit slut på år 2010. Så jag har skrivit i 10 år dagligen. Det är jag glad över mest för min egen del. Det är kul och sitta och läsa vad vi har hittat på och vad som har hänt under dessa år. Det är även kul och läsa om hur vädret har varit. Nu är det stor P varning på mig. :)

Detta året ska jag ge mig ett nytt löfte så får vi se om jag kan hålla det lika bra som med dagboken. Mitt löfte ska var att jag ska bli mycket bättre på att vissa mina vänner att de är mina vänner.

Jag skulle egentligen bara skriva och önska mina riktiga vänner ett riktigt gott slut och ett riktigt


                            Gott Nytt År


Vi ses 2011 Kramar till er alla från mig och Thore.

1 kommentar:

  1. Gott Nytt År på er också :) Hoppas maten blir god ikväll! Jag ringer kanske, om det inte blir för dyrt ;)

    SvaraRadera