lördag 18 december 2010

Aktiv fredag med glögg mys

Jag började min lediga fredag med ett spinning pass på Aktiverum det var Smulan som höll i passet. Mycket bra musik alltså ett hårt och bra pass. Jag kände mig mycket nöjd när jag gick ut därifrån.

 När jag skulle köra hem så tänkte jag ringa Mia och fråga om hon kunde komma hem och kolla över en massa dator skivor som vi har och som jag inte vet vad jag ska ha till. Men så kom jag på att hon skulle tvätta. Jag ringer när jag kommer hem bestämde jag mig för.

Men vilken överraskning jag fick när jag kom hem där står Mias bil på uppfarten. Jag blev superglad.

 Finaste Mia Fia är hemma hos mor. Ja då mår jag bra när den lilla är hemma. Vi pratar och kollar saker och datorer och fikar. Ett par mysiga timmar blev det. Plus att vi fick fixat till lite. Tack Mia.

När Mia åkte hem så började jag packa lite sådant som man absolut inte kommer att använda. Som böcker, album och lite andra saker i sovrum och i datorrummet. Samtidigt så ringer min vän E-L tur att jag ha handsfree så jag kan greja undertiden vi pratar. Tack igen för att du höll dina tummar så hårt för oss.

 Ledig fredag betyder simskola med Ella farmors lilla fjälla det var sista gången för detta året. Lite kul är hon. Hon är inte så glad för den ena simfröken så när Ella satt på en matta som simfröken höll i så började Ella och stänka vatten på henne. Bus Ella. När vi skulle sjunga Björnen sover så ska barnen ligga på rygg och det vill inte Ella men stackars henne det är ju inte hon som bestämmer utan hennes farmor så hon fick snällt ligga kvar på rygg lite skrik blev det från henne men skriker Ella i farmors öra så sjunger farmor i Ellas öra. Haha det är säkert lika illa både ock. Helt plötsligt så ville Ella inte vara hos mig men sa jag till henne håller du dig inte så ramlar du ner på botten. Hon släppte taget och då dök hon ner. Ett par ben tag och så sträcker vi ut handen så är farmor där. Jodå hon kom upp igen. Fast det är kul så är det skönt med lite juluppehåll nu.


Efter vi hade lämnat av Ella så styrde vi kosan mot Maria Park för ett besök hos Leo med föräldra där vi var bjudna på glögg. Åsa har bakat och grejat. Hon är super duktig på att baka och göra godis. Åsa hade gjort glögg glass lite små konstigt men det var gott. Leo blev så trött av allt prat och all glögg så han somnade mitt i allt. Mysgubben. Vi var hos Åsa och Marcus ett par timmar och det var så mysigt. Vilken lyckodag det har varit jag och Thore har fått umgås med alla våra nära och kära i ett par timmar var denna ljuvliga fredag.

Vi är lyckligt lottade vi två. Tre ljuvliga ungar som är skötsamma och roliga. Tre svärungar som är bra för våra ungar och sist men inte minst våra fyra ljuvliga barnbarn som är så glada för oss.

2 kommentarer: