måndag 20 december 2010

Den årliga spa helgen.

Då har vi varit i väg på det årliga spaet på Erikslund. Jätte mysigt och härligt. Vi kom nästan samtidigt med våra vänner Inger och Bertil. Efter uppackning och ett klädom byte så var det dags för lite samkväm. Snack och ett glas vin och en öl. Givetvis så kom vi in på hur många gånger har vi varit med? Det började med att I och B började och åka med vännerna N och M och så var S och L också med. Det var Bertil som frågade mig när vi var på dans i Billesholm om vi ville följa med. Ja svarade jag  och det har vi absolut inte ångrat oss.

När vi pratade om hur  många gånger vi har varit med så sa jag som vanligt jag ska kolla i min dagbok. Det har jag gjort och jag har till och med hittat bilder.



År 2007 var det jag Thore Inger och Bertil våra behandlingar kommer jag inte ihåg. Jo förresten Bertil tog "mest för män". Nina och Molle var också med en stund innan de skulle på fest.


 Här sitter vi i vårt rum 239 och tar något gott och dricka medan vi väntar på Molle Nina Siv och Lennart. Året är 2008. Lika mysigt som vanligt och Bertil tog "mest för män"


 År 2009 var vi där igen. Massor med mys pys var det och Nina och Molle kommer snart. Bertil tog "Mest för män".


 Detta årets gruppbild tog servitrisen det blev inget badrock kort för det glömde vi och ta nere i spaet. Det var en trubadur som satt och spelade och sjöng han var mycket duktig. Julbordet var gott massor med mat som vanligt och ett stort gottebord gissa om vi åt lite för mycket? Jodå det gjorde vi allihop. Men det var gott. Vi tog en sen kvällspromenad runt Erikslund två varv det var skönt och röra sig lite efter all denna maten.



 Här ligger jag och njuter i fulla drag. Jag tog en behandling som heter Nimu detox och då smörjer de in en i en salva och packar in mig i plast och tjockt täcke och så ligger man på en värmebänk under tiden som det verkar så får jag ansiktsbehandling. Massage och rengörande mask. Gissa om jag låg och var långt borta. Härligt.

Vi sov gott och jag och Thore tog lite sovmorgon när vi kom ner till frukosten så satt redan Inger och Bertil där och hade ätit en god frukost. Skönt och sitta där och äta en god frukost och bara ta det lugnt. Efter en riktig lång frukost så gick vi upp och packade de sista och betalade för oss i spaet. Där passade jag på och köpa lite fina badoljor och badsalt. Jag ska snart ha badkar som jag längtar till det.

Efter att vi hade sagt hejdå med våra vänner så körde vi till Familia och köpte julklapp till Ella. Hoppas nu att det passar men det tror jag nog att det ska göra.

På eftermiddagen kom Daniel med sin kära familj på en söndags fika så himla kul med barnen. Vi hann med en tur till Maxi och fick handlat nästan all julmat. Skönt och ha det klart.



I dag har en pepparkakas gubbe varit hos sin mormor och morfar medans mamma jobbade. En långpromenad i Mörarp blev det kallt med skönt. Jag hann och ringa till Telia och flytta telefonen och ringa om larmet och få det flyttat. Skönt vi betar av listan sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar