torsdag 16 december 2010

Dagen med Leo

Jag kom i tid till Åsa och Leo prick på minuten. Jag trodde att Åsa skulle vara lite bekymrad över att lämna sin käre son men det var hon inte. Åsa var mer bekymrad över om hon hade glömt sitt jobb på 4 månader. Men så klart hade hon inte det utan hon tyckte att det var riktigt skoj och jobba träffa kamraterna och sina kunder. Där var en som inte hade fixat håret sedan i augusti så det var tur att hon kom tillbaka så han blev fin igen. Men det är ju så har man en frissa så är det inte lätt och gå till någon annan.
Hur som helst så hade jag och Leo en fantastisk förmiddag tillsammans. Vi började med en liten sovstund och då passade jag på att läsa HD och tömma diskmaskinen. Jag vet att jag inte behövde men jag ville göra något. Sedan så gosade vi och snackade vilket vi är bra på både Leo och mormor. Ibland säger jag mormor till honom och ibland blir det farmormor. Inte är det lätt och hålla reda på vilken roll man har för tillfället.


 Vi bestämde oss för att innan vi äter den goda maten så ska vi ta och snygga till oss lite, hoppa ur jamasen och ta på lite snygga kläder. Jag hittade dessa byxor i Zäta butiken och det gick inte att gå förbi. Så himla fina tyckte jag att de var och Leo ser ut som han trivs i dem. Helt plötsligt så blev det bråttom med maten. Den ska tillagas efter alla konstens regler. I vatten bad och så värmning till 40 grader. Mums va gott det blev. Han åt och åt lite sur blev han när mormor tvingade honom att rapa och vila magen lite. När väl maten nästan var upp äten så var Leo både mätt och trätt. På med overallen och så i vagnen och ut så sov han så gott. Nu var det min tur och äta lite lunch. Sedan så var det mössan termobyxor och vantarna på och så med raska steg mot Pålsjö skog. Det var inget roligt och gå här inte jag hade glömt att det hade tinat och fryst på. Knutigt och halkigt var det som bara den. Men vi kom igen skogen och så tog vi Pålsjö backen ner mot krogen. Strandpromenaden mot Gröningen.

En ljuvlig vinter dag med stark sol och kallt som attan. Men va vackert det är. När vi gick här ute vid havet så var det inte så kallt det blåste inte speciellt mycket heller. När vi kom inte till stan och gick vid The Tivoli så blåste det som bara den och var svinkallt. Mycket märkligt var det. Precis när vi kom bort till Hår och Skönhet så var Åsa klar för dagen. En promenad tillbaka till bilen och så tackade vi för i dag och så gick de till öppna förskolan för lite mys pys och jag körde till jobb. Riktigt skönt var det och komma in i värmen och ta en kopp kaffe innan jobbet kallade.

Vi fick julklapp av facket. Hurra en Alladin chocklad kartong. Vi fick julklapp av McNeil AB också. Det är ett presentkort från godrelation.se i Sölvesborg. Vi får gå inte på deras hemsida och beställa vad vi vill ha av en massa grejer. Där är hur mycket som helst. Kul när man får välja själv.

Thore fick också julklapp från sitt jobb i går. Två fina påslakan set Newport. Fint som snus. Synd att vi har dubbel täcke. Hahaha vi får ha dessa fina när vi åker på semester och bor på vandrarhem. Jag ska bädda med dem i våra gästsängar när vi ska ha fint övernattningsbesök här över nyår. Man får vara glad för det man får. Tänk på dem som inget får. Vi är väldigt tacksamma så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar