söndag 12 december 2010

Luciagalan

I går lördag så var det dax för den årliga Luciagalan i Helsingborg. Vi har massor med mycket fina artister här i från stan. Det finns en som heter Nils Olsson som sjunger bättre än Pavarotti vilken röst han har. Så har vi Debbi Nilsson som är från Bjuv när hon sjunger så går det rakt in i hjärtat på en. Ljuvligt. Carolina Tholander är också superbra. Det var en trevlig eftermiddag väl värd pengarna.


 När det var slut så reste vi oss för att gå fram och ta farväl av våra vänner så var det två gubbar som började bråka i trappan. "Knuffas du din jävel?" och så började de och skälla på varandra jag var tvungen och ta ett steg tillbaka för jag tyckte att det var så otrevligt. Karlar i 50-75 års ålder som skäller och bråkar och knuffas. Va fan är det. Konserthuset var nästan fullsatt massor med folk var där. Givetvis ska alla ut samtidigt. Varför?? För att stå i kö för att hämta jackorna. Nä tanter och farbröder ta det lugnt alla hinner och få sina jackor och komma ut därifrån innan de låser dörrarna.

Vi tog vägen om Teckomatorp hem från Luciagalan. Hahaha nä inte riktigt. Vi hade bestämt att köra till Teckomatorp för att gratulera min lillasyster som fyllde år den 9 december. Där blev vi bjudna på en god pastasallad och gott kaffe med dopp. Vi började och titta på en film tillsammans men helt plötsligt var kl 2330 och den skulle inte sluta förrän kl 0030 så vi bestämde oss för att köra hem och skippa slutet.

I dag så har vi grejat lite här hemma de vanliga göromålen skönt när man hjälps åt för då går det så snabbt. En tur till sonen för att gosa med barnbarnen där var vi i minst 3 timmar för ovanlighetens skull. Jätteskoj. När vi skulle åka så sa Jacob nä farmor du får inte åka stanna här. Men det gick inte för vi hade bestämt och träffa mc kompisarna för en gemensam  middag tillsammans.
Här har vi en superfin tös som ville leka med farmors kamera. Jodå det fick hon lite också. Hahha hon är så kul. Helt plötsligt så gick hon vara ifrån oss i soffan och var borta ett bra tag. När Ella kom in i storarummet igen så sträckte farfar fram händerna mot henne. Men hon valde och komma till mig så hon slängde sig i famnen på mig och så rynkade hon på näsan och sa pi urk. Jo tack det märkte jag allt. Det var bara till och gå och byta blöja på henne. Men det gör jag så gärna så. Pussgurkan.

Thore har kört och jobba och jag ska bara sitta och mysa fixa julkorten och dricka ett gott glögg te.

1 kommentar: