söndag 2 maj 2010

Ännu en vecka som har gott

Ja nu har en vecka redan rusat ifrån mig. Helgen är över alldeles strax.
Det var sista simmet för terminen med Isac i måndags. Det är inte något besvär och vara med honom där utan jag tycker att det är kul. Men ändå så tycker jag att det är skönt nu när det är slut för terminen. Det var idag som vi skulle boka nu tid till honom det var lite strul för Cissi när hon gjorde det så det blev ingen super bra tid. Lördagar kl 1130. Ja det får ju gå. När jag kom hem så sprang jag Magnihills rundan 8 km på 40 minuter bra tycker jag. Thore fixar gräsmattan. Den blir så fin. Varmt och skönt ute.

Tisdag. Hem direkt efter jobb för jag och Susanne har bestämt vi ska köra en mc runda. Ja det var ju inte kanon väder direkt. Men en liten tur på 9 mil blev det. När jag kom hem så frös jag som bara den. Det blev en stor kopp te att värma mig med. Jag var rejält trött när kl var 2000 så då la jag mig tänkte läsa min bok. Haha det blev inte många sidor innan jag somnade.

Onsdag. Fint väder som tur var så hade jag tagit med mig spring kläder så jag tog milen i Pålsjö skog. Jättehärligt lugnt och skönt och springa där. Efter milen så sprang jag tre km blandat med intervall, trappor och backar. Fy vilket slit och super trött blev jag. Men efteråt så skönt. När jag kom hem så var det så klart duschen och sedan så dammade jag. Ja lite nytta får man ju göra här också.

Torsdagen den 29 april är en speciell dag. Isac´s födelsedag. Efter jobb så träffades jag och Thore hemma hos Isac. Givetvis så hade vi presenter med till honom.

Här öppnar han lite paket. Jacob tittar intresserade på. han fick inget av farmor. I vår familj så har bara den som fyller år fått paket. Så vill Daniel att det ska vara hos honom också. Därför så köper farmor och farfar inte till de andra barnen. Men i Cissis familj så har alltid alla fått paket. Så av mamma och mormor moster och morfar så får alla barnbarnen paket när alla fyller år. Man gör ju olika och vilket som är rätt och fel har jag ingen aning om. Det spelar ingen roll tycker jag.

Isac fick ett roligt spel om farfar är med och spelar. Inte helt lätt en slår med träningarna och sedan så kan man vara flera stycken som flyttar sig. Jag kan säga att det var inte lätt. Farfar blev helt trött efter ett par minuters spel. Är man inte vig så är det svårt och knyta ihop sin kropp.

Kommer inte fika snart undrar Ella.


Här har vi 7 åringen som ska ta en bit jordgubbstårta. På barnkalaset så hade Isac en HIF tårta.

Här är de tre grabbarna Lundkvist och Ohlsson som spelar Ella är också med lite.

Det var ju torsdag och då är det Jacobs simdag så här är vi på väg till simmet med solen i ögonen och i pannan. Jacob är en riktig spelevink. Vi hade stannat för rött ljus annars hade jag inte tagit något kort på honom. Ett par minuter efter detta kortet så somnade Jacob som en klubbad oxe. Väldigt vanligt att Jacob sover i bilen.

Tur att han vaknade innan han hoppade i simmet. Han hade så kul i vattnet, massor med bus det var lite svårt och göra som fröken Malin sa. Det är så kul och se hur de håller på och busar. Det var sista gången för terminen så de fick busa lite fritt. Annars så är Malin en sträng simfröken. Mycket duktig och kompetent fröken.
Fredag. Ja då jobbar man 6-1640 en riktigt lång dag. Men jag MÅSTE spara på min komp och någon flex har jag inte. Det står minus på kontot. Så då är det inget mera att göra än jobba. Thore jobbar så då kan jag också göra det. De flesta linjer hade kört klart så jag och ett par kolleger hamnade i Handpacken. Det är där som vi tar hand om fel körda produkter. Inget ställe som man vill jobba alltid på men ibland kan det vara kul. Det var helt ok i fredags. Valborgsmässoafton. Ja när jag kom hem så orkade jag inte fira. Det var middag, så ska det låta sedan så la jag mig. Super trött var jag.
Jag skulle upp tidigt på lördag morgon. Jobba övertid på L1. Inget demonstrerande blev det.
Lördag 1 maj Cissis 30årsdag. Grattis svärdottern.
Jag tog premiär turen på cykel till jobb. 35 minuter in tog det 15km. Det är ok för första turen. Skönt när jag kom fram och ta en skön dusch och sedan så åt jag lite frukost innan det var dax att börja jobba. Det var jag, Niklas, Ingmar och Kalle. Helt ok tiden gick så fort. Det brukar de göra när man jobbar med folk som man inte jobbar med i vanliga fall. Turen hem tog bara 27 minuter. Lite små darrig i benen när jag hoppade av här hemma. Tur hade jag för det var inte så fint väder, men det kom inget regn på mig ett par droppar när jag kom in i byn men det var ju inget att bry sig om.
Nu blev det en skön dusch igen. Sedan så for jag och Thore till Väla. Byxor och skor till honom och jag skulle ha en klänning. Ha va kul. Det blev ett par byxor till mig. Långt om länge så hittade vi till Thore. Egentligen skulle han ha ett par fin byxor. MEN finbyxor till Thore är det ingen som har sytt. Det blev ett par ljus gråblå Levis jeans. Innan så har vi köpt en turkos färgad skjorta vi får väl se hur det blir ihop. Annars så är det ut och leta efter en ny skjorta. Vi ska hämta byxorna på tisdag de var lite för långa och de lägger inte upp på helgen. Spelar ingen roll för vår del. Jag kör där förbi nästan var dag. Oj jag höll på att glömma. Det blev TVÅ par skor till Thore. Stort kryss i taket. Han sa att det räckte med ett par men då sa jag nej vi tar båda. Hade det varit mc skor hade han inte sagt nej.
Ja sedan så var det kväll och det blev en tidig kväll för min del. Helt slut var jag.

Söndag. Upp med tuppen kl 7. Sprang rundan på 7 km det blev lite längre för jag tog backarna två gånger. Jag hämtade Isac vi skulle till Väla och byta lite kläder som han fick på sin födelsedag. Inte helt lätt och handla kläder när han är mellan två storlekar. 128 är lite smått och 134 är för stort.
I dag så var det stort kalas för Isac 29/4 Cissi 1/5 och Daniel 13/5. Eftersom de är så tätt så slår de ihop. Så hela släkten var där och grattade och det var Isac som beställde Sverige tårta. Den var supergod. Massor med presenter och pengar till de tre. Eller mest till Isac.



Här rastar 5 små grabbar Anton. Det var inte svårt för Anton har lite dålig kondis. Hahaha ja det är inte helt lätt och hoppa det tar på krafterna. Grabbarna har kul.
Ja det var mycket i dag. Men så blir det när man inte skriver lite då och då men det är inte lätt och få tiden till att räcka till. Nu ska jag ta och gå och lägga mig och läsa min bok får väl se om det blir många sidor eller bara ett par meningar.
Jag jobbar eftermiddag denna vecka och än ser den lugn ut skönt att det bara är 4 dagar. Jag hade tänkt cykla men nu ser jag att det är rejält mörkt ute så jag väntar nog med det till förmiddags veckan.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar