tisdag 11 maj 2010

Nu väntar jag.

Vi tog på springskorna och sprang till Påarp och hämtade bilen i söndags. En skön tur var det men lite tradig väg. Det tänker man inte på när man kör bil. Thore körde och jobbade och jag möss runder. Pratade med E-L strök min tvätt och manglade. Jag förstår inte hur jag klarade mig utan mangel innan. Men det har jag gjort. Sena eftermiddagen ringde jag till min vän Åsa i Östnor. Vi har inte pratat sedan i somras när vi var hos dem på semester så där slog vi ihjäl 2 timmar lätt. Tur jag har handsfree så jag kan greja samtidigt. Jag började och plocka fram och packa ner saker till vår helg som kommer.

I måndags så var jag och tränade på gymmet efter jobb riktigt rejält tog jag i och det var jätteskönt. Vilken tur jag hade att jag inte gick direkt in i duschen utan tog en runda till receptionen. Där var Intersport och sålde provskor till ett kanon pris 1 par 200kr 2 par 400kr och 4 par 700kr. Jag hittade 2 par ett par svart och ett par vita. Vanliga promenad gympa skor. Väldigt nöjd var jag sedan.

Iväg till El giganten och bytade cd skivorna till dvd skivor. Inga som helst problem. Förutom en sur gubbe som tyckte att jag trängde mig. Vilket jag inte gjorde. De har två skyltar en med service och utlämning och en skylt med byte och återköp. Jag skulle göra ett byte så jag ställde mig under den skylten. Men det var ju fel för de har bara en kö där. Jasså sa jag de har ju två skyltar och då tog jag förgivet att det var två köer också. Men varsegod och gå före mig för jag har hela livet på mig. Jag trodde att han skulle vara lite gentleman men ack vad jag bedrog mig. Sur gubbe. Ingen gentlegrej över honom inte. Hoppas att kameran han köpte inte fungerar. Hahaha

När jag kom hem så såg jag till så all packning blev klar. För idag har jag inte tid med det för jag måste göra Thores jobb. Gulle Thore ringde i går och sa Hej älsklingen min hur är det med dig. Med den stämma han hade så hörde jag att han inte var på väg hem. Haha känner vi varandra eller? Jodå han var på väg till Stockholm. A men va fan sa jag givetvis. Du ska handla med Marcus i morgon. Tyvärr sa han det kan jag inte. Usch sa jag nu är jag sur. Det visste jag att du skulle bli. Haha Ja ja då ordnar jag det i vanlig ordning så kommer Thore hem i natt och sover lite sedan så bär vi ut sakerna till bilen och så är allt klart.

Så nu väntar jag på Marcus så vi kan köra till Maxi och handla till 10 personer, jodå vi är 11 jag vet men jag behöver inte handla till Ella det fixar föräldrarna (mamman) själv. Vi har gjort en matsedel tillsammans så det var inte svårt och göra handlarlappen. Sedan så är det kanon och ha Marcus med som är kock för han vet vad som går åt så jag inte handlar förmycket.
Vi ska ha taccosgratäng i morgonkväll till middag så den har jag faktiskt gjort nu här. Så slipper vi lägga tid på det i morgon för jag kan tänka mig att det blir massor med bad så fort vi kommer fram.

Det ska bli helmysigt och tillbringa helgen med alla barn och barnbarn på Lalandia. Tur att alla tycker om att bada. Det ska bli super kul. Nu är det dax för Maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar