måndag 31 maj 2010

Mors dag

Så himla sleten jag var i morse. Tänkte gå upp 0830 men jag hade inte ork och kraft till det. Då kom jag på att det är min dag så jag bestämde mig för att stanna kvar i sängen. Jag låg och läste lite och halv slumrade Thore gick upp och grejade lite innan han fixade frukost. När den var klar gick jag upp.
Helt plötsligt så var min dag som vanlig igen. Det var tvätten och mangling på schemat. Telefonsamtal från Åsa och bestämma när hon skulle komma.

En tur till svärmor för lite kaffe och tårta. Sedan så körde vi till Skäralid för en riktig terräng löpning. 11,5 km blev det sammanlagt.
Vi tog först den Norra rundan som är 7km. Bara uppför backar. En del gick inte att springa upp för utan vi fick gå. Massor med energi gick åt för att hållar reda på de röda prickarna och titta var vi satte fötterna för det är ingen jämn stig och springa på precis.
Men det var super roligt, tufft men kul. När vi kom ner så kände jag att en runda till kan jag ta. Det var Thore också med på. Så vi tog Kopparhatt rundan på 3,9km. Den började bra med en massa spångar man springer på så kom vi fram till en korsning och rundan fortsatte till höger. På skylten stod det 800 meter rakt upp till Kopparhatten. Vi sprang de första 20-25 meterna sedan så gick det inte och springa så vi fick vara snälla och gå. Men när vi kom upp då jäklar kunde vi springa. En förbrukning av 700 kalorier blev det och massa med träning i benen, Härligt när vi kom hem och in i duschen.

Åsa kom hem ett tag på lite middag jätteroligt, Mia jobbar den stackarn det gör hon var morsdag. Men hon ringde. Daniel har varit i Ullared så han har nog glömt bort mig.
Ja det spelar inte så stor roll. Kul när de kommer hem men det är de vilken dag som helst. Vi har aldrig firat mors fars dag så stort och högtidigt någon gång. I min familj har vi aldrig gjort det. Men i Thores är det ganska viktigt och komma hem och ta en fika.

Ja så var denna helgen slut. Nya utmaningar i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar