måndag 31 maj 2010

En händelse rik vecka

Efter jobb i måndags så var jag på Energikliniken och fick en helkropps massage. Ont ja det gjorde det men så skönt det var. En riktigt super träningsvärk hade jag efteråt.

I tisdags så köpte jag nya springskor och en sula så jag inte ska få domnade tår. Provade dem när jag var på gymmet. De kändes bra där.

I onsdags lämnade jag blod och det kändes bra det var ett tag sedan jag gjorde det. Fick ju inte lämna på 6 månader efter jag hade tatuerat mig. Sedan så körde jag till barnbarnen och hämtade pågarna så vi kunde tömma grisen på banken. Vi behöver ju pengar till på lördag. Där var en liten slant.

I torsdags så hade jag ett möte efter jobb så jag stämplade inte ut förrän kl 1600. Sedan så var det tid och prova de nya skorna ut i de fria. Det blev back och tempo träning Tollarpsrundan. Det kändes lite ovant för fötterna med de nya skorna och sulorna. Hoppas att det blir bättre.

Fredagen då jobbade jag till 1640. Inte så kul men det går. När jag kom hem så fixade jag lite vad vi ska ha med till Göteborg. Annars så var det Så ska det låta som jag tittade på. Thore kom faktiskt hem tidigt, haha eller innan jag la mig. 2230.

Lördag morgon hämtade vi tre pågar i Påarp. Nu bär det av till Göteborg och Monster Jam. Än vet de inte att vi ska till Liseberg också. Det ska bli en överraskning

Det blev ett stopp i Himle för toabesök och en fika. Här kollar de kartan där är vi och så långt har vi kört och den biten har vi kvar.

Jacob tittar också men kanske inte på kartan precis. Stora killen som cyklar utan stödhjul.

Framme på Ullevi här har det shoppats. Vars en ny keps med Grav Digger vilket är favoriten för Isac, Jacob valde en flagga med Taz.


Här har vi Thor, den enda svenske bilen. Men tyvärr så hade Anders som är föraren brutit armen så det var en kille som heter Putte som körde och han var mesig körde inte alls så bra. Jag skulle kunna ge ett par tusenlappar för att testa och köra dessa maskiner, men det är nog bara i mina drömmar. Så mycket pengar som det skulle kosta har jag inte.
Alltid är det pengarna som fattas konstigt eller hur?Här har vi vinnaren av det hela El Toro Loco. Han hoppade högst och körde aggressivast Grattis sa vi till honom.
Det fanns lite annat också. Motorcyklar som körde och hoppade över en ramp och gjorde volter, radiostyrda bilar som körde. Det finns en med en höna i som även var med i fjol som pågarna gillade jättemycket han fick många glada skratt i år också.

Ja så blev det verklighet med överaskingen. De blev superglada båda två. Här åker vi upp i tornet så vi fick en kanon utsikt över hela Göteborg. Jacob såg till och med hela vägen hem till Påarp. Bra eller hur? Det var ganska mycket folk så vi fick vänta i säkert minuter. Men vad gör det de var sista dagen som den var öppen. De ska bygga något annat där.



Här tar vi en tur med Jukeboxen, en väldigt snurrig karusell som åket upp och ner. Vi tog en tur med Lisebergs banan också. Dessa pågar är jättemodiga. Här åker man inga barnkaruseller inte. Det var lite synd att vi bara kunde vara där ett par timmar så vi han inte med så mycket. Vi hade siktet inställt på radiobilarna men tyvärr hittade vi inte dem så det blev en tur med Kållerado i stället för Daniel och pågarna. Det var för mycket vatten för min smak. Haha När vi hade åkt upp biljetternabestämde vi oss för att en gång till i år ska vi åka till Liseberg och då ska vi vara där när de öppnar och köpa vars ett åkband. Men det var inte lönt och köpa banden för ett par timmar. Vi fick ju köa i alla karuseller och då hinner man ju inte med så mycket.


Kvällen avslutade vi på en pizzeria. Där åt vi goda pizzor. Sedan så var det en promenad tillbaka till bilen för 22 mils resa hem. Det tog inte så lång tid innan Jacob somnade och sedan så var det farfar som kom tvåa och Isac trea och Daniel fyra. Vilken tur att jag inte blev femma. Det var skönt och komma hem. Det blev sängen med en gång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar