onsdag 19 maj 2010

Eriks fönster puts

Just nu när jag sitter här och bloggar så får jag mina fönster putsade av Eriks fönster puts. Skönt.
Idag är det den första dagen i år som vi har över +20 på min termometer och det är varmt ute. Jätteskönt. Jag ska inte springa i dag men tänkte ta en långpromenad.

I går på jobb när jag skulle gå på fika så såg jag att ja hade ett missat samtal men jag kände inte igen numret så jag tänkte säkert en försäljare.
Det ringde igen efter 20 minuter och då var den en påg som sa Hej det är Isac. Nämen är det du som ringer så här på kvällen. Ja det var de. Stolt som en tupp var han för han har fått morfars gamla mobiltelefon. Det var en supergammal men den fungerade till honom. Men vet du farmor sa han, man kan inte fälla upp den. Det gör väl inget sa ja, sa Isac jag kan ha en sådan när jag blir större. Alldeles rätt. Vi pratade länge och väl och det brukar han inte göra men nu var det ju spännande. Det är en sådan telefon med pengar i. Det betyder kontantkort. Han är för god denna Isac. Helt plötsligt så hörs pappa Daniels röst, vem pratar du med?? Farmor svarar Isac, Du fick ju inte ringa mer nu i kväll. Ja men farmor svarade inte första gången jag ringde. Nu säger du hejdå och sover. Okej Hejdå puss. Haha det var för roligt.

Vi har lite att göra på jobb så jag fick gå på en annan avdelning men det är helt ok för tiden går så himla fort då. När jag körde hem så såg jag något konstigt på vägen. Bilar stod konstigt och det var folk på vägen. Jag saktade in rejält för jag tänkte att något har hänt. Men det var poliskontroll. Nykterhet och körkort. Ja jag klarade båda grejerna så det var bara till att köra vidare hem. Nu ska jag passa på och gå ut en sväng ska ju spara benen till på lördag. Jag var ju på massage i går och det var inte nådigt. Tuff böna jag går hos. Tina på Energikliniken i Helsingborg. Jag har en helkropps massage beställd till på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar