söndag 23 maj 2010

Dax för Göteborgsvarvet.

Då var vi på väg till Göteborg och ska ha en myshelg. Haha eller en tuff helg. Vi tog det första stoppet vid Laxbutiken precis innan Falkenberg. Vilken super god lunch vi åt där.



Framme i Göteborg så hittade vi till hotellet Comfort hotell City. Perfekt läge till stan och Frölundaborg. Lite uppackning sedan så begav vi oss mot Frölundaborg.





Men vad hittade jag på vägen dit. Jo en superfin affär som heter Haga barn. Det blev ett snabbt besök där. En fin klänning till Ella vars en snygg tröja till Isac och Jacob. Det blev ett paket till Molle bus också.
Vi gick tillbaka till hotellet med kassen och sedan så gick vi till Frölundaborg för att hämta våra nummer lappar. Något som är kul det är och gå på mässan och kolla alla grejer och se om man kan fynda. Det gjorde vi en jacka och ett par shorts till Thore.
När vi var halvägs dit så började det och stänka lite och så mullrade det. Jaja sa vi vi hinner nog. Fanken sa jag att jag inte tog paraplyet i bilen. Haha ja va synd. När vi kom fram så var jag lika blött som jag hade simmat klädsim. Jag tror aldrig att jag har varit så blött någon gång. Tur att det inte var kallt och vilken tur att Thores jacka var vattentät för det var inte min jeans jacka. Likaså att vi hittade en jacka till honom där som jag kunde ha på mig när vi gick tillbaka till hotellet. Vi som hade tänkt käka innan vi gick hem, det var till att gå tillbaka till hotellet och fixa sig byta kläder och så vidare innan vi kunde intaga en god middag. Det blev pasta med kyckling för min del och pasta med viltsvinsragu till Thore och så ett gott kran vatten till det. Så billig nota vi fick. 265kr Haha vi ska nog äta ute oftare.

Här vid Järntorget hade någon roat sig med att hälla i lite skummande saker i fontänen. Ja ungarna tyckte att det var kul.
Alltså hotell frukostar är ju så himla gott. Vi satt länge och väl och åt. Åt massor som vi inte gör i vanliga fall. Men vi skulle ju fylla på alla våra reserver nu. När vi satt och mös där i resturangen så tittade vi lite på God morgon programmet, och då är man inte med riktigt vad som händer runt om en. Men så tittar jag mig runt.
Där sitter en man vid ett bord och han det stackaren har glömt och klä på sig. En blå siden pyjamas och morgontofflor hade han på sig. Va jag trodde inte mina ögon. Tur att jag och Thore hann och klä oss innan vi gick ner. Det var flera än vi som tittade kan jag berätta.


Då var vi redo för ett varv på 21km. Jag i start grupp 9 och Thore i 10. Vi har laddat med pasta och massor med vatten. Så vi ska nog klara värmen bra. Vi har ju lite vana sen vi springer i Thailand.
Det är alltid spännande och lite nervpirrande innan starten. När den väl går för ens grupp så vill man bara iväg snabbt men tyvärr så är det så många som ska iväg så det går inte så fort. Men det är ganska bra så man tar det lite lugnt i början. Jag tyckte att jag hade bra flytt men vid 6 km så tyckte jag det var lite tråkigt och började bli lite stum i tårna. Men det var bara till och bita ihop och försöka att röra tårna. Det gick bra. När jag kom till 14km så vände det då blev det lite lättare och så såg man nästan slutet. Jag försöka att undvika och titta efter km skyltarna. Jag hade två mål och det ena var att springa hela rundan och den andra var att förbättra tiden. Men det tänkte jag inte på när jag små sprang upp för Götaälvsbron. Men helt plötsligt så fick jag lite kraft så jag kunde springa om lite folk. Det var många som gick där. Men inte jag.
När jag kom ner på Östra Hamngatan så visste jag att det bara var kungsavenyn fram och halva tillbaka och sedan så svänger man vänster och så har jag bara 4km kvar. Springa 4 km är ju hur lätt som helst. Jodå de 4 sista var tunga men de gick bra. När det var en km kvar så satte jag in de sista resurserna. Men jag upptäckte att det är en backa kvar då saktade jag ner men så fort jag kom nästan upp då jäklar vilken fart jag satte. Det var så himla skönt när man kommer in på stadion och såg alla människor som hade kommit i mål och all publik som bara hejade fram en. Där kunde jag faktiskt kuta. Tyckte jag iallafall. Kollade min kl, lite sur blev jag för tiden var inte så bra som jag hade tänkt mig. 3 minuter sämre än i fjol.
Lite små jogg och så lämnade jag chipen och fick min fina medalj. Upp för en backe och där delade de ut kexchoklad och en banan. Super gott. Ner och drack två glas vatten och så till massage kön. Där träffade jag en tjej från Åstorp som bor i Lund nu. Vi stretchade lite tillsammans innan det blev vår tur. Jag valde att ta baksidorna och det var inte nådigt. På stapplande ben så gick jag mot min och Thores mötes plats. Där var han redan. Hämtade väskan så vi kunde ta på torra kläder.
Vi ser väl ganska fräscha ut för att ha sprungit så långt.


Om inget annat så var vi väldigt glada över att vara i mål. Thore var jätteduktig har förbättrat sig med 5 minuter sedan i fjol. 2,04 kanon bra. Han är väldigt nöjd.
Nu är det stretching och vila och mat och vatten som gäller. Det känns som man skulle kunna äta en häst. Haha hungrig som en varg. Så är det.
Det blev en korv med bröd och en nyttig bar. Så gick vi runt lite i solen och kollade in folk. Massor med folk över allt är de.

Vi stod och tittade på de sista stackarna som kom in springande. Hur härligt som helst. Sedan så tog vi en skön promenad på 20 minuter tillbaka till hotellet och där bakade Thore våfflor medan jag kollade in våra tider. Som sagt jag är inte helt nöjd. Men Thore är super nöjd. Våfflorna var underbart goda och kaffet också. Nu var det dax för mera stretching. En härlig dusch och så en diskussion var vi ska gå och äta. Ska vi ta Terrassen eller bara något här runt hörnet? Hur långt orkar vi gå?
Vi tar den där borta Terrassen det såg fint ut och så hade de god mat. Sagt och gjort. En promenad på 15 minuter halvvägs till starten. Men nu går det inte så fort. Haha.
Vi fick vänta en liten stund på bordet och så en lång stund på maten. Men det var de värt super god mat. Thore åt Grillad ryggbiff med salt kokt potatis och paprika kräm. Jag åt halstrad havskatt med grillad havskräfta och potatisstomp. Typ grovmossad potatis med dill. Jättegott. Denna middag kostade 665 kr. Lite dyrare mat var det men annars så var det ju mitt vin som var dyrast. Enligt Thore. Haha så säger han alltid. Det var ditt vin som var dyrt.
En lugn promenad tillbaka till hotellet för att gå till sängs. Vi låg och tittade på en film för vi var inte speciellt trötta då. Vi var tröttare under
middagen. I vilket fall så somnade vi för att vakna kl 0300 och ingen av oss kunde somna om. Thore låg och tittade i taket och jag läste en bok. Släckte lampan kl 0430 somnade vaknade 6 somnade om och vaknade 9.

Så fina var vi när vi gick för att fira att vi hade klarat varvet. Super nöjda är vi här. Jodå jag börjar komma över min tid. Jag fixar den till Broloppet.

1 kommentar:

  1. Nästa år då jäklar.... :) Längtar nästan lite.. puss Åsa

    SvaraRadera