söndag 31 januari 2010

Familje middag.

Vi brukar alltid har en familjemiddag innan jag och Thore åker iväg på vår vintersemester till solen. Så hade vi även i går. Alla kom hem och vi åt tacos marängsvis och chokladtyffelkakan till kaffet.
En ljuvlig och underbar eftermiddag och kväll. De kom kl 1500 och åkte hem 2130. Så himla härligt och ha dem hemma så länge.


Jag fattar inte riktigt hur jag ska göra med bilderna. Än har jag inte kommit på hur jag ska kunna flytta dem. Bilden här under är min ljuvliga Åsa och hennes Marcus och ljuvliga Mia i bakgrunden en axel på min kära make.
Vi hade en viktig familjesamtal. Här ska bestämmas vad som vi ska göra när jag fyller 50 och Daniel 30 och Cissi 30. Massor med nollor på 3 veckor. Till slut så blev det bestämt att vi åker till lalandia kristihimmelfärs helgen. Vi var ganska eniga om att det spelar ingen roll vad vi gör bara vi är tillsammans och det har vi lätt för att vara i denna familj. Skönt.

Isac frågade om vi skulle jobba i morgon (söndag) Nä sa både jag och farfar. Får vi sova över då?? Självklart får ni de. Det är de mysigaste jag vet när de sover över här. Vi har en viktig regel vi går inte upp förrän kl 0800. Till allas häpnad så brukar den reglen hålla. I dag vaknade de kl 0815. Så det var ju lite sovmorgon.
Det viktigaste är frukosten, det ska var gott bröd yoggi flingor ägg jucie oboy te till farmor och så en HD. Så farfar och Isac förberede ägg och dukning innan de åkte till affären och köpte tidningen och ett gott bröd. Innen de åke så fick Jacob stänga order att säga till farmor och gå upp när äggaklockan ringar. Det jobbet sköte han med bravur. Inte en chans till att ligga en sekund längre än till klockan ringer. Gå upp nu farmor. Okej då gick farmor upp. Jag och Jacob fixade äggen teet och lite annat medan vi väntade på farfar och Isac.
Efter frukost var det dax och gå ut och skotta snö. Givetvis kunde vi inte göra det alla så det blev farfars uppgift så vi andra tre kunde åka pulka vilket är roligare.
Pågarna åket hem till middag för Jacob skulle till bästisen Hampe på kalas. Så himla viktigt med paket och godis påse.
Jag och Thore fixade med vår packning så nu är den klar. En tur till Väla och växlade lite pengar och shoppad lite bra och ha saker.
En tripp till Åsa för och hämta mina termobyxor hon har lånat. Där blev vi bjudna på kaffe och hembakad kaka. Mysigt hade vi det runt kaffebordet. Så helt plötsligt blev det dax att åka hem och det gjorde vi. När vi hade varit hemma ca 20 minuter så ringde Åsa och frågade varför vi kom till henne och om jag hade glömt något. Ah va fan................ mina termobyxor. Ja inte fick jag hem dem inte. Så himla typiskt. Jaja vi träffas på onsdag när jag ska till henne och bli klippt jag är hennes sista kund så jag kör hem henne så får jag hoppas att jag kommer på och ta hem mina byxor.
Nu i kväll har jag färgat mitt hår. (Snål jag nähä) Visst kunde jag ha gjort det hos Åsa när hon ska klippa mig MEN det kostar så mycket och göra det under hennes arbetstid så det räcker med klippningen. Det går bra och färga själv när jag bara skulle ha en färg. Är det slingor så är det en annan sak.
Det blev mörkt brunt precis som jag brukar ha det en ansiktsmask blev också lagd. Nu ska jag ta och packa träningsväskan. För det blir styrketräning efter jobb i morgon. Jag ska springa i 45 minuter och sedan tar jag vikterna. Där efter så är det simmet med Isac. Jag tänkte passa på och va med på simmet med både Isac och Jacob så vi hinner träffas så mycket så möjligt nu innan semestern. Jag ska vara hos dem ett tag på torsdag eftermiddag så jag hinner med Ella också. Bäst och passa på och njuta när det går.
Nu ska jag njuta av det sista på söndagkvällen.

2 kommentarer:

  1. Du behöver väl inte termobyxor i Thailand???
    Ha en skön semester så får vi hoppas vintern är slut när ni kommer hem!

    SvaraRadera
  2. Nä men innan vi åker så kanske jag behöver dem. Tack vi ska ha det så bra så. Jag håller båda tummarna att vintern är slut när jag kommer hem. Är ganska trött på den nu.

    SvaraRadera