tisdag 12 januari 2010

Så snygga vi är




I dag så besökte jag och mina kära barnbarn Hår och Skönhet och vår bästa frissa faster Åsa för att bli snygga i håret.
De hade ett super erbjudande på salongen. Chefen är i Indien på semester så de säger medans katten är borta så dansar råttorna på bordet.
I Indien så har man rupier så om man vet hur mycket 425 svenska kronor blir i rupier så får man betala det. Gissa om vi visste det. Så klart. En klippning för 72 svenska kronor. Inte illa får jag ju säga. Till och med billigare än vad jag brukar få det för så det gick ju inte och undvika att bli klippt. Så nu är jag snygg.
Ett besök på McDonalds blev det ju givetvis också men det är sista gången för i år nästa gång blir det en riktig restaurang.
Eftersom nu Åsa var så snäll mot oss så var vi vänliga och körde hem henne. Jacob blev lite trött i bilen men han satt fram för där får man minsann inte sova. En sådan sak som en farmor kan säga. Vad gör det han var vaken hela vägen hem. Lite dumt när de somnar så för då blir det svårt när de ska sova på kvällen. Lite mys hemma hos dem innan jag körde hem.
När jag kom hem var kl 1945 och jag som skulle gå på Mörarps gympa mellan 19-20. Ja det får jag försöka och göra nästa tisdag.
Nu ska jag gå och lägga mig och titta i katalogen från flyget där kanske är någon fin parfym.

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig tyckt att du och Åsa är speciellt lika, men på dessa bilder med den hårfärgen är hon väldigt lik sin mor!

    SvaraRadera
  2. Ja du Eva-Lotta. När hon är mörk så är vi väldigt lika. Nu måste jag sätta in en bild vi tog i julas.

    SvaraRadera