måndag 18 januari 2010

Shopping tur

Vår helg har gått i lugnets tecken. Så himla skönt har vi haft det. Jag jobbade övertid i lördags förmiddag. Det blev en dags semester och lite pengar. Kanonbra. Efter jobb träffade jag min käre man och mina töser på Aktiverum. Där styrketränande vi tillsammans det är jättekul. Vi försöker verkligen peppa varandra för att ta i lite mera. Efteråt så solade jag lite vilket Mia tyckte var tramsigt eftersom vi ska till Thailand en månad och sola. Ja men det är väl lite skönt och ha lite färg innan och så sov jag så gott där i solen. Jag gick ju faktiskt upp kl 0430 den dagen.
På kvällen när vi hade ätit en god middag så spelade vi Plump jag vann första rundan och sedan var Thore varm i kläderna så vann han två rundor. Vi tittade på "Stjärnorna på slottet" jag har följt detta program denna omgång för jag tycker att det är roligt och se hur kul de har och att de inte bråkar med varandra utan de är vänner. Vi skrattade så glatt åt dem. Det blev en tidig sänggång jätteskönt.
När jag vaknade i söndagsmorse så kände jag mig så utvilad. Jag grejade lite med tvätten efter vår goda frukost och sedan så for jag i väg för att träffa töserna på Aktiverum och köra ett pass Indoorwalking. För Mia var det första gången och hon tyckte så där om det, men det är bara för att hon har dålig kondition Jag körde på för fullt så jag var helt slut efteråt. Jag var där lite tidigt så jag hann och springa 15 minuter och styrketräna innan. När duschen var avklarad så kändes det så skönt så.
En tur till apoteket för lite medikament som ska med på semestern och sedan hem. Till lite god mat.
Thore har tagit ner resväskorna så vi började packa. Jag vet att det är tidigt men nu har vi fullt upp till vi åker så det är lika bra och packa det som går och det var mycket eftersom vi inte använder sommarkläderna nu.
Telefonen ringde och det var finaste Åsa som ringde och ville komma på besök. Välkomna sa jag. Vi ska bara äta middag, ät här sa jag kassler med ananas och hemma gjord potatismos. När äter vi sa Marcus. Det blev gott och vi hade ett par timmar kvalitet tid jättehärligt. Jag var uppe länge i går kväll eftersom jag skulle sova länge i dag. Ha ha ja lite länge blev det 9 vaknade jag låg och läste och slumrade lite till kl 1130.

Vi tog en tur till staden för lite shopping. Det blev ett par Hestra vantar vars ett par Lundhags sockar, de var två pack ett par Liner sock och ett par outdoor mid på Naturkompaniet. En runda bort på Stadium för kolla efter ett par kängor till mig, men där var inget.

När vi gick förbi Fahlmansbestämde vi oss för att köpa med fastlagsbullar hem. Väl inne så ångrade vi oss och fikade där. Så gott men dyrt. 130kr för två fastlagsbullar och två varmchoklad. Som inte var så himla god alldeles för söt. Annars så var det trevligt.

Vi tog en tur till Familia och fortsatte jakten på kängor. På intersport så hittade jag ett par jättefina varma och vattentäta. MEN min storlek hade de inte. Killen ringde till Väla inte min storlek där heller, det kanske finns i Ängelholm sa han, okej kan du ringa dit? jag har inte numret De brukar aldrig ringa till Ä-holm utan de bytar bara tjänster med Väla. Jajaj jag kör inte till Ä-holm. Letar någon annanstans.
Sko-Rönne hade kanonfina och till ett bra pris. Vilken tur jag har. När jag hade betalt kom jag på att jag skulle fråga om de hade några flippflopp, ett ögonblick sa tjejen jag ska kolla vad vi har kvar sedan i somras Gissa om jag blev förvånad. Jag trodde att hon skulle säga Nej vi har inga. De hade två par men tyvärr inga som jag ville ha. Men tack ändå. Service kallar jag det för.

Väl hemma så skulle strumpor skor och vantar provas. Promenad runt hela Mörarp det blir 5km och jag var tvungen att ta av vantarna för jag blev varm och händerna. Wow det blir jag aldrig annars. Fötterna kändes också bra, jag är känslig om jag knyter för hårt men det är ju bara och knyta om. Det viktigaster är att inte frysa och det gjorde jag inte så härligt.

Nu herr och fru Andersson är vi redo för en vinterpromenad på lördag. Nu ska jag lägga mig och ta en tupplur på 30 minuter innan det är dax för ett nattpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar