onsdag 27 januari 2010

Snö kaos

Vinter bild 20100127
Ibland har man tur som jobbar när det är oväder. Det var ganska lugnt när jag körde hemifrån i morse kl 0900. Först var det spinning och sedan styrketräning. Inga större bekymmer när jag körde från Aktiverum till Energikliniken. Halt var det men tar man det lugnt så är det inga större problem.
En liten behandling hos Tina på Energikliniken det ger en verkligen energi. Tack kära du. Härligt och höra lite skvaller från Thailand och hydda 8. Just nu så längtar jag dit mycket.

När jag kom till jobb så var det enda som folk snackade om snökaos. Har vi tur kommer vi hem i kväll. Ja ja man får väl köra efter väglaget.

Kl 2200 var det uppehåll och ploggbilarna har verkligen kört för fullt. Jättefina vägar hela vägen till Mörarp. Till och med en del var skottade här inne i byn. Dock inte min. Inte min garage uppfart heller. 25cm snö. Det var bara till och ställa bilen i vändzonen och börja skotta. Lite lat blev jag när jag tänkte på att Thore inte har någon bil ha ha då behöver jag inte skotta där han parkerar. Så det gjorde jag inte. Sparar det till honom i morgon. Nu är han ledig inför helgen så då kan han behöva ha lite terapi arbete. Nu ska jag ta och krypa ner i sängen.

I morgon ska jag ha en skön ledig förmiddag hemma, den första denna vecka. Det ända som står på schemat är en Tollarps promenad. Jag måste ut och prova min nya vinter jacka som jag köpte i tisdags. Jag slog till och köpte en härlig fjällräven dunjacka på Naturkompaniet. Dyr ja men jag kan ha den i många år. Jag blev inspirerad till detta köp av vännens dotter. Men den lyckosten fick den i julklapp av sin käreste. Min käresta fick betala hälften. Varm är den jag behöver inte ha speciellt mycket värme på i bilen. Jag känner mig väldigt nöjd. Just de sängen. Lätt och glömma.

1 kommentar:

  1. Ta några bilder så man får se hur du serut i nya jackan vet ja ;-) Jag har själv en sådan jacka. underbar!

    SvaraRadera