onsdag 28 oktober 2015

Två roliga dagar

I går tog jag tåget till Ystad halv vägs träffade jag en gammal vän. Vi strosade runt i staden o det var mysigt väldigt fint höst väder. Vi hittade ett ställe som heter mortens där vi åt lunch. Ett perfekt mysigt litet ställe. Jag skulle tro att det alltid är väl besökt. Deras uteservering var jätte trevlig. 

När i hade löst hälften av alla värdsliga problem så åkte vi vidare till Lund där vi gick till Ebbas Skafferi. Gisses vilket ställe bara så fint. Massor med gammalt o slitiga saker. Där fanns allt från fika till middags menyer. Dit kommer jag att åka igen. 

Där efter så gick vi till stationen o där skildes våra vägar för denna gången. 



I dag så var jag o Jacob först hos Fröken Sax han vill ha lite längre hår så i princip så putsade Åsa bara till honom. Jacob blev så nöjd så. Jag o Thore tog Isac Jacob o Ella på utflykt. Vi tog tåget till Osby o gick på Lekomuseum. Rund vandring o lek. Lunch åt vi på Vingården. Sen blev det en tur in till brios leksaks affär. 

Tåget hem var en upplevelse. Vi kom till Hästveda där väntade vi i 20 minuter vi fortsätter mot Hässleholm innan vi kom in på stationen fick vi vänta ytterligare 20 minuter. En kontaktledning var nerriven någonstans. Men efter ca 1 timmes försening så var vi hemma. Då packade vi ihop barnens saker o så körde vi till Mia o åt middag. Mysigt. Därefter körde vi o lämnade barnen till föräldrarna. 

Nu är det sängen dom gäller för denna farmodern. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar