torsdag 15 oktober 2015

Rösten som är på vift


Min röst har inte kommit tillbaka. Tradigt som tusan. Ringer telefonen så kan jag inte svara. Jag skulle ringt doktorn, försäkringskassan, bokat bord till gåsamiddag. Jaja de får jag göra nästa vecka eller så blir det brevskrivning. 

Thore hjälpte Åsa o sätta upp en lampa i dag o så blev han stilig som tack. 



Mia ringde till Thore o behövde barnvakt medan hon var på den nya hundtränaren i Hjortshög. De sa Thore ja till. Han fick själv fixa o trixa med Saga det enda jag kan göra är o sitta på golvet o leka. 

Saga är verkligen en solstråle. 


Jag var barnvakt till busarna L i tisdagskväll. De går ju bra eftersom de inte behöver bäras. 


Här leker Elias med min schal jättekul. Ganska kul nu när jag bara hör några väsande ljud för pågarna viskar. 

Jag som inte ser så mycket tv i vanliga fall har börjat titta på Downton Abby.
Nu kan jag inte tro att jag kommer o se den när den går på lördag kväll där emot så kommer jsg att kolla vid något annat tillfälle. 

I morgon så har jag sjukgymnastik besök på programmet o så ska jag hjälpa Thore o lufta bromsarna på skodan. Det är något som är så tradigt så det nästan gör ont i kroppen. Ett trauma från barndomen med en far som var bilmekaniker. Hemskt var de när han öppnade dörren o ropade hjälp mig i lufta. Då försökte vi o göra oss osynliga. Nu ska jag inte göra så i morgon utan hjälpa mannen min med ett leende kan hända det är påklistrat men det ska vara där. 

1 kommentar:

  1. Glada barn är bra :)
    Ha så kul när du luftar bromsar ;) Låter som ett kul fredagsnöje!

    SvaraRadera