lördag 3 oktober 2015

Skriva med en hand

De är inte helt lätt. Men så får de bli. OP gick bra istället för att ta bort den trasiga senan så sydde han i hop den och nu ska jag ha ett axel lås i 3 veckor dygnet runt och sedan i ytterligare tre veckor på natten. I  min högra så tog han bort senan o muskeln som var trasigt så vi får väl se om detta blir bättre. Jag hoppas så. Mia o Saga hämtade mig och sen sov de över här och det var skönt nu eftersom det inte blev som förra gången.
Jag är ju mer handikappad nu. Det finns inget som jag får göra med vänstran, mer än vifta med fingrarna, tre gånger om dagen så öppnar jag upp hand låset o tar ner armen rakt ner o sen upp i 90graders vinkel. De är inte helt enkelt o torka mig efter duschen men det är ju gratis med självtorkning.

Mia fixade o donade medans jag bara satt. Vid lunch kom min allra bästa Ritha med lunch och stannade ett par timmar. Mia o Ritha körde ungefär samtidigt då gick jag ut o la mig i solsängen i det ljuvliga vädret´. Där låg jag o läste o slumrade lite, jätte härligt.

På kvällen kom bästisen E med thaimat vi hade ett par timmars mys det är så roligt o umgås när det inte är planerat o man inte har grejat en massa. Hon bjöd mat o jag bjöd på ramlösa. De var skönt att det inte blev sent för jag är fortfarande trött.

Men inte är det lätt att sova med detta stora paket som jag har på mig o snyggt är de inte heller.
Det är inte helt lätt med vad jag ska ha på mig när jag går ut som tur är e de inte kallt. Jag var på familja innan med Åsa för jag skulle se om det fanns någon poncho där. En hittade jag men nä så fullt det blev på mig. Som Leo sa det är inte din stil mormor. Nä helt rätt.

Denna eftermiddag har Thore legat i garaget o bytta bromsar på skodan, jag har myst i uterummet.

Nu känner jag mig nöjd med denna dagen. I morgon blir de tufft. Dopfest i kyrkan med Saga, Pippi på arenan med Ella o Leo. Middag här med alla för att gratta Thore. Åsa o Mia fixar maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar