onsdag 30 september 2015

KL0900

Då är det dags för mig att  vara på lasarettet. Thore kör mig dit och Mia hämtar mig eftersom han ska jobba. Skönt ska det bli och få det gjort. Jag hoppas innerligt att detta ljuvliga väder är här för att stanna för det hade varit perfekt för mig.

Jag bokade en liten resa i dag som vi ska göra i november ska bli mysigt och bara rå om varandra det kan vi behöva.

Jag var hos Åsa och fixade håret i dag efter skulle jag handla lunch till pågarna och Thore. När jag kom ner till Åsa så kom jag på att jag hade ju inga pengar med och inget kort. Leo hade ju min telefon och spelade på och den behövde jag inte när jag var hos Åsa. Jag fick låna 200 av henne så jag kunde handla sen var det Swischning för håret.
I lördags när jag var i blomsteraffären så hade jag telefonen med men inga pengar. Men även Lasse i blomaffären har swisch och det är ju kanon.

Jag jobbade halva tiden i dag bara för att jag ska slippa karensdagen. Ja det var beräknade men sådan är jag. Måste tänka på ekonomin. I dag så köpte jag julklapp till Mia och Andreas så de är klara, Elias är också klar, halva Leo är klar. Jag har gjort det eftersom Thore hatar och gå och handla så därför har jag fixat lite. Men faktiskt ska Thore åka iväg och handla till Saga alldeles själv.

I går fick vi meddelandet att vår mc vän Eva har dött i sin cancer. Fan vad jag blir trött, hon hade precis blivit pensionär och levde livet med sin Lasse. Det är så mycket kärlek mellan dem så jag blir alldeles rörd. De skulle njuta av livet och försöka och bo i Spanien halva året och här hemma andra halvan och så blir det mest kattskit av allt.

När vi var på träffar så brukade Eva säga har ni sett Lasse....o Lasse sa alltid har ni sett min Eva. När de träffades i tidig ålder var Lasse raggare och Eva var modds, När Eva skulle åka i Lasses raggarbil fick hon lägga sin jacka i bakluckan för inte kunde ett modds åka raggarbil. De va härligt var träff de var med på eftersom de var så kära i varandra fastän de var +65. Jag kan bara tänka mig hur vilsen Lasse är nu när inte Eva är och styr upp det hela. Klart att han kommer att överleva, men ................

Thore tyckte jag var tjatig  i förra veckan när jag sa att det var dags och göra ett PSA prov igen. Suck. Men i vår ålder är det fan i mig viktigt och se om sin hälsa så gott det går. Jag gör cellprov och mammografi med jämna mellan rum då ska väl han också göra det. Han har fått några konstiga fläckar på kinderna som inte går bort och jag vill att han kolla men han är inte på min linje där. Jag tror att jag ska hota honom jag slutar med mina humör piller om han inte kollar upp :)

Nä det är så viktigt att vi tar väl hand om varandra så här denna sidan åldern. För visst vill vi åldras ordentligt med varandra. Jag längtar verkligen inte efter och bli äldre men att bli pensionär med Thore kan jag längta till.

Nu ska jag in i duschen och tvätta mig med konstiga saker och jag får inte använda deo Body lotion eller ansiktskräm. Jag kommer att vara torr som ett fnöske. I morgon ska jag dricka en kopp te och vatten och två glas saft innan kl 0700. Absolut inget efter kl 0700. Jag kommer att vara hungrig som tusan. Jag som älskar frukost.

1 kommentar:

  1. Då åker ni säkert den helgen vi ska va husvakter, vilket annars hade varit ett bra tillfälle föross ;)

    SvaraRadera