söndag 20 september 2015

Livet

Tiden går så snabbt så jag hinner verkligen inte med. I fredags så var jag och hämtade 3 barnbarn i Påarp som ska sova över och så hämtade vi två killar på dagis som också ska sova över. Lite bus och lek innan vi åt en god middag. Eftersom det var fredag så blev det tacos.

Första gången som Freja ska sova över hos oss, det gick så där hon var god och glad hela eftermiddagen och kvällen. Hon somnade i mitt knä när vi spelade När och Fjärran så det var bara till och lägga henne i sängen. Givetvis så vaknade hon mitt i natten och skulle absolut inte sova mer hon bara vrålade som en stucken gris heligt förbannad. Jag gav faktiskt upp eftersom jag inte ville sova i fåtöljen så jag ringde Cissi så det stackars barnet blev hämtad. De andra sov så gott.

Lördag morgon började med att vi sjöng för Leo som fyllde 5 år. Det blev lite presenter och så var hans lycka gjord. Lego i stort och smått. Först var det barnkalas för kompisarna och sedan släkt kalas.
Härlig eftermiddag.

Det var meningen att Isac och Ella skulle åka hem men de ville de inte utan stannade kvar här tills i kväll. jag var först på Line Dansen på Haciendan det är super kul. Först går jag nybörjar kurs och den är inte helt lätt och sen tar jag nybörjar kursen och den är svår. Nu ska jag veta vad de olika stegen heter för nu går man inte igenom dansen så noggrant som man gör på nybörjaren.
Några danser kan jag hyfsat men långt ifrån som jag skulle vilja.

Vi har varit iväg på vår årliga Hemliga resa med Ycc vi hamnade i Mosshult Vilhelm Mobergs hemtrakter. Där finns ett super fint vandrahem som tog emot oss 40 knuttar med öppna armar. En härlig helg med alla goda vänner.

Åsa är inne på sin fjärde vecka och det går bra många som bokar ny tid efter den första behandlingen. Så vi håller så klart tummarna för henne.

Jag har fått min OP tid, skönt är det men lite trist att det blir hela hösten igen som jag ska vara hemma. Ja det är inget att göra åt det utan bara till att ser glad ut och göra så gott det går ut av det hela.
Min plan är att jag ska använda gymmet lite mer än jag gjorde förra gången. Jag hoppas innerligt att den armen ska bli helt bra, Det hade varit skönt. Jag ska prata med doktorn om vad jag ska göra med den andra för den har verkligen blivit sämre.

Säkert någon som tänker att det är för jag har kört mc ja det kan hända att det inte var bra men det gick bra och jag hade inte ont då. Någon sa skyll dig själv när du målar huset, ja det är väl inte bra det heller. Men jag kan säga att det är inte bra och skala potatis, föna håret, dra upp jeansen, borsta tänderna med vanlig tandborste. jaja det är mycket som inte är bra men jag måste leva mitt liv jag kan inte be andra om att göra saker till mig hela tiden.

Nu äntligen har vi tittat färdigt på serien Son´s. Den slutade inte som jag trodde lite lustigt slut. Han tar mc och kör rakt in i en lastbil. Min tanke är stackars lastbilschaufför.

Snart är det ny vecka och den är ganska orörd än och det är skönt. Nattveckan då blir det inte så mycket bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar