torsdag 24 september 2015

Varning massor med gnäll

Skönt att man kan äta frukosten när som helst. Nu är kl 1735 och jag har precis avslutat min, Sitter med en slunt te kvar och njuter. Men nu ska här gnällas. Thore är inte hemma så jag får göra det här.

Jag har inte sovit många eller långa stunder denna natt, så jäkla ont har jag i armarna. jag var inte på den optimala linjen i natt och det var så mycket strul och jobb så jag fick redan kl 2 ta en extra morfin tablett. Jag var super trött när jag la mig med en tablett till, jag tänkte att jag skulle sova gott det gjorde jag i två timmar sen har det varit som helt omöjligt och slappna av sådan värk jag har haft. När kl var 12 tänkte jag gå upp men se då somnade jag och vaknade strax innan 14 o då kunde jag inte lyfta armarna och ta av täcket. Nu var jag hemma själv så det var inte lönt och skrika. Men som tur är så har jag två fungerade ben så det blev bensprattel för att få av det jäkla täcket.

Det där med att fixa den vanliga dagliga dusch med efterspel det är inte helt lätt när inte de viktigaste verktygen fungerar. Men som vanligt så blev jag grann som en nyponros fast det tog lite tid, Jag måste vila mellan varven.

Jag hoppas så innerligt att min Op ska bli bra i vänster arm så jag slipper värken i den armen. Jag ska ta ett snack med doktorn om min högra och höra vad vi ska göra med den för den är långt i från bra.

Det är snart den 1/10 och jag längtar. Sen kommer jag att ha 3 månader utan bilkörning, hårföning, städning osv. Även i år ska Thore fixa middag till våra vänner än har han inte sagt vad det blir vi får väl se. Jag skulle kunna stryka julgardinerna nu innan men nä han är duktig på att stryka.

Jag kan ju vara hemma från jobb i natt men vad hjälper det ont har jag ändå.

I dag fick jag ett glädjande sms, Saga kryper så härligt. Om hon nu kommer att våga krya lite i från sin mamma. Mammagrisen. Ser Saga Mia så är det lugnt men vänder man bort henne så blir hon lite ledsen, men det är ju den ålder nu. Är hon lik Mia så är hon rädd för alla :)

Nu skulle jag egentligen laga mat men det hoppar jag över i dag, jag ska ta en promenad ner till Fröken Sax och umgås lite med henne i stället.

2 kommentarer:

  1. Låter som en vettig idé att stanna hemma i natt, så det inte blir ännu sämre!

    SvaraRadera
  2. Jag är inte hemma tyckte inte det var lönt. De blir ju inte bättre.

    SvaraRadera