tisdag 29 september 2015

Tisdag

Dagen började med ett sms "har ni frukost" Ja det har vi alltid :)

Leo blev sjuk förra måndags kvällen feber snorig och hostig. Än har han inte blivit bra. I går så skulle han vara på dagis ingen feber sedan i fredags kväll. Men som sagt hostig och snorig. Givetvis så ringde de från dagis och sa att han har feber. Då var det dags och gå till doktorn. När de kom till VC så hade han ingen feber och var inte sjuk. Snuva och hosta är ingen sjukdom.
Thore är ledig tisdag onsdag och halva torsdagen så Leo är här och tar det lite lugnt så hostan går över. Elias kom också så klart för han kan ju inte vara på dagis när Leo är hos mormor. Det kvittar tycker jag, som ska jobba.

Tur för Åsa att hon har oss och farfar som kan hjälpa till. Men jag tycker nog att det är väldigt känsliga på dagis. 37,3 är ingen feber. Men det minsta lilla så ringer de även om de bara är hängiga utan feber och det kan man ju vara efter en tuff helg.

Hur går det för Fröken Sax? Jodå två ord som hon blir förbannad över är "nyhetens behag". Folk vill gärna säga för att hon har mycket att göra att det är nyhetens behag. Nu har hon haft öppet i en månad och det har gått över förväntan alla dagar. Hon har ju en budget och den är på topp. Även så har hon bokningar 6-8 veckor framåt. Kunderna är duktiga på att boka ny tid direkt och det är bra. Extra kul tycker jag att det är att det kommer så många från stan till henne. Nog om henne.

I helgen så tog jag årets sista mc tur och det var en härlig runda till Teckomatorp över Åsen och Ljungbyhed, Röstånga och Marieholm. När jag körde hem så var det raka vägen. Det var en sådan solskensdag som jag ska ta fram när det blir mörkt o grått och kallt.

Thore var iväg på whisky provning hos kompisen. 4 gubbar som lagade 2 rätters middag och drack whisky. De hade 6 sorter och det var väl 4 som var goda.

Jag och Åsa passade på och gå ut och äta på en kina restaurang, ingen god mat och jag blev super dålig i magen. Urk dit går vi inte igen. Sen var på Nelly´s och tog en kaffe, ny öppen restaurang i de nya hotellet Radisson. Mycket trevligt och fint dit ska vi absolut gå igen. Sen var vi på bio, Så ock på jorden. Super tradig. Jag tyckte att föregångaren Så som i Himmelen var bra men denna var bara tradig. Som tur var hade Åsa fribiljetter så bion kostade inget.

I söndags så var vi och grattade kära svärmor som fyllde 82 år. Alltid trevligt och komma dit och hälsa på. På eftermiddagen så körde Thore och jag dansade LineDance. Jätteskoj men nu får jag ha ett uppehåll.

Nu har jag massor att göra för jag måste se till så all tvätt är klar innan torsdag, här ska vara städat och fint, handla hem lite enkel mat, och jag måste till Stadium och köpa ett par joggingbyxor. De jag köpte till föra OP har jag kastat eftersom jag inte använder mjukis byxor i mitt vanliga liv. Några linnen med inbyggd behå står också på inköpslistan.  Men allra först ska jag ladda hem ett spel till mitt barnbarn. Han vill ha det på telefonen men jag ska se om jag inte kan ha det på datorn i stället.

1 kommentar: