söndag 6 april 2014

Ny vecka igen

 
En hel vecka har gått i en rasande fart som vanligt. I början på veckan så fick jag en bok av en gammal vän. Jag började genast och läsa och så förstod jag att jag var tvungen att lägga den i från mig omgående. Hade jag läst vidare så hade jag inte kommit till jobb.
 
Jag och Lotta lärde känna varandra i början på 2000 och umgicks några år. Jag var lite avis på henne för hennes sambo var verkligen en fixande och uppvaktande kille. En överaskande man. Helt plötsligt så var Lotta borta. Jag hörde av en annan att hon hade flytt från stan. Jaså har hon? Konstigt!
 
Nä det var verkligen inte konstigt för denna trevliga fixande och uppvaktande mannen var inte snäll. Han slogs som den värsta Rambo. På honom var jag avis. Fy jag mår riktigt illa när jag tänker tanken. Men likväl så hade det varit trevligt om min kärlek hade kunnat överaska mig lite. Men det kommer säkert.
Nu var detta inget som jag förstod eller visste om. Inget som pratades om vid våra träffar. Men vissa tecken kan jag komma på nu att jag borde ha reagerat på. Men nä tyvärr.
 
Lotta har jobbat hårt och levt under skyddad identitet under en lång tid, nu mår hon bra och har en ny kärlek i sitt liv som inte är Rambo.
 
En och en annan tår rann nerför kinden när jag läste boken eftersom jag kände igen vissa saker.
Jag tycker att det är väldigt starkt av Lotta och skriva om detta och jag är glad över att vi fortfarande är vänner.
 
 


Det har varit jobb och massor med träning i veckan som har gått. Jag gjorde ett pass på 8 km intervall träning som heter duga. Oj vad trött jag var efteråt. men en skön dusch och en god lunch sen var jag på G igen.

Barnbarnen har jag givetvis hunnit med lite också. I fredags på min lediga dag hämtade jag Ella så hon följde med som hemlig gäst till Leo och Elias. Leo blev så glad över att hon var med. De leker så fint i hop.



Vi tog en tur till Ödåkra plantskola för att köpa lite blommor till oss. Helt plötsligt så var barnen borta men vi hörde dem. De hade hittat den fina lekplatsen som finns där. Som damen som jobbar där sa, det ska finna lite för alla. Det var nästan så de inte ville följa med hem. Som tur var så tog det en bra stund för mig och Åsa och bestämma vad vi skulle ha.


Dessa ljuvliga ungar vände upp och ner på Leos rum ojdå som där såg ut jag och Åsa satt och pratade och tyckte att de är duktiga som leker så fint :)

I lördags så hämtade jag Diana för vi skulle köra till Bromölla och till Claessons motor och titta på motorcyklar kläder och träffa goa människor. Det är så kul och träffa Micke P från Östersund det är inte så ofta och sen alla andra. Egentligen skulle vi kört mc men vi kom fram till att det var för kallt och köra så långt. När jag hade varit hemma en timme så kom Thore hem från jobb så då blev det en god middag.

I dag har vi sprungit långdistans. Det blev 22,55km på 2 timmar och 11 minuter och då sprang vi i prat tempo. En riktigt skön runda blev det. Nu gäller det att vi sätter in allt vi har så vi är väl förbereda inför Springtime och Göteborgsvarvet. I eftermiddags så var jag på Line Dansen och det är så kul. Jag är duktig så länge de inte sätter på musiken. När vi tränar utan musik så går det så bra men så fort musiken kommer på så är jag väck. Men skam den som ger sig. jag säger när jag inte fattar och då får de andra vänta. Jag har betalt för att lära mig så då ska jag lära mig också. Men som tur är e de ingen som suckar åt mig. De andra är också nybörjare. Vi har en väldigt tålmodig lärare som tur är. Nu ska jag gå och hänga tvätt och sen kolla vad Thore gör ute sen är det dags och förbereda inför en ny arbetsvecka.

1 kommentar: