måndag 21 april 2014

Påskkalas

Jag njöt här påskaftons morgon klockan 0700 var här knäpp tyst och barnbarn som nästan överallt. Jag fick 45 minuter för mig själv vilket v ar superskönt. Sen när de trippade upp en efter en så var det full rulle. När Isac vaknade sa han farmor, Ella sa var är du farmor, Leo sa Ella Ella haha där har man inte en chans. Jacob var den som sov längts. En god frukost sen var det dags för att fixa till Påsk lunchen till 16 personer. Tur att jag hade Isac till hjälp han är duktig i köket.
 
 
Vi har ju fått vårt uterum och Thore har börjat att snickra på det ska bli spännande när det blir klart.
 
 

Ett foto på farmor/mormor och farfar/morfar och alla barnbarnen ja massor med bus i vanlig ordning. Någon av fotograferna sa sitt ordentligt och titta hit men jag tycker nog att de ska vara som vanligt. Jacob och Leo gör alltid miner bara konstigt att Thore inte blundar som han brukar men han fick ju också en stäng tillsägelse av Åsa. Jag blev uppvaktad med fina halsband, pärlplattor, blommor och ett träningsarmband som jag inte fattar ett dugg av men någon (Åsa) ska få hjälpa mig med det. Semester pengar av Svärföräldrarna och likaså av Mia. Det var en helt perfekt födelsedag med mina nära och kära. Ett antal telefonsamtal, massor med sms och 225 hälsningar på FB. Hur kul som helst.

På kvällen var det påskfest hos Irene och Olle vi var ca 20 pers. massor med god mat och dryck. De uppvaktade mig med skönsång det var så jag blev alldeles tårögd. Leif och Mattias är superduktiga på att spela gitarr och vi andra sjunger mer än gärna till. Några bättre än andra men ingen bryr sig alla ska sjunga och det är de gamla dängorna som man kan.


Påskadagen tog jag det lugnt på förmiddagen och Thore snickrade. Jag hade bestämt mig att jag skulle springa lite långt. Isac glömde sin laddare här så det passade bra och ta den i handen och springa stora vägen till Påarp och så den lilla hem. Det blev 15,5 km och tiden blev 1 tim och 24 min och det är jag supernöjd med. När jag kom till milen så hade jag sprungit i 55 min. Jag känner mig väldigt nöjd. Efter stretching och dusch så mådde jag som en prinssessa.

Så här på annandagen så jobbar Thore så klart jag ska snart åka till gymmet och sen träffa min vän Ritha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar