lördag 30 november 2013

En gammal god vän.

 
Oj vad denna vecka har gått fort. nu är det redan lördag kväll och vi har hunnit med massor fastän vi har tagit det lugnt. Men jag börjar från början på veckan. Eller kanske med förra helgen. På lördagen så var våra vänner E-L och O här och vi var ute i naturen och grillade korv och hade det allmänt trevligt. En god middag har på kvällen jag bjöd på marinerad kalkon och potatisgratäng och en god cheesecake till kaffet.
Sen spelade vi ett spel som egentligen aldrig hade tagit slut om vi inte hade lagt ner.
 
I söndags så gick jag en superlång runda med Smokie medan Mia var på julbord. Vi hade en trevlig tur han var riktigt duktig gick med en pinne i munnen hela rundan så han hade knappt tid att hälsa på andra hundar, vilket inte gjorde något.
Senare på em så gjorde jag något jag inte har gjort på säkert 10 år. Jag var på julskyltningen på Råå. Kallt som vanligt men visst hade vi det kul när vi var hos tomten jag och Leo och dricka glögg är ju aldrig fel.
 
Som vanligt så har det varit jobb hela veckan Thore har legat ute från söndag till torsdag så jag har fått rå om mig själv. Det har gått alldeles utmärkt. I onsdags så var jag hos Åsa och vi var och sprang i Pålsjö medan Leo var på dagis de har köpt en jogging vagn till Elias så det gick som en dans och ha han med på 7,5 km rundan. Jag blev lite klippt och fick färg i håret så nu är jag snygg som vanligt igen.
 
Torsdags så var det dags och betala räkningar och spara lite här och där. Så nu är vi fattiga igen :) Jag städade lite och sen var det dags för jobb. Jag var på min nya linje och det blir säkert bra kommer nog att ta ett tag innan vi kan jobba ihop oss. De som jag ska jobba med har inte samma kvalitets tänk som jag har. Vi har ju vissa "Sopar" instruktioner att jobba efter och de jag ska jobba med tycker att en del är lite onödiga. Två mot en det blir tufft :)
 
Fredagen började vi med att köra till Åsa. Thore ska byta däck till henne och jag och Åsa ska springa. 7,8 km blev det utan vagn Elias behövde inte följa med när morfar var och hälsade på. Det är så kul och springa med Åsa och jag njuter än så länge efter som jag är i bättre form än henne. De kommer inte att vara så länge för nu är hon på G och då jäklar blir jag back. Men en stor eloge till Åsa när vi springer tillsammans så gör vi det då håller hon igen och det är bra för mig. Riktig kvalitets tid blir det.
Jag och Thore var på Stadium på Väla för att köpa nya löpskor till Thore och nya tröjor och vantar till mig. Vantarna fick jag gratis efter som de glömde och ta betalt för dem. 199 kr till mig tack för det Stadium. Jag såg inte det förrän vi kom hem så därför njuter jag av sparade pengar.
Vi tog en runda på bolaget, flower team och maxi. Jo vi var på Ikea också och skulle äta julbord men där var så mycket folk så vi struntade i det. Gissa om vi var glada över det beslutet när vi läste tidningen att de hade utrymt hela Ikea kl 1600 eftersom det var brandlarm. Vi var där 1530. Inte sjutton hade vi hunnit äta på den tiden.
Vi hann och städa och pynta också och det var för att vi inte startade tvn.
 
I dag så har jag kramat min gode vän. KingPin8Balls Haha jag var ute och startade min motorcykel det är en skön känsla och sitta på den och höra hur dem brummar. Den startade så klart på de första försöket.
 
 

Vi var på julmarknaden som scouterna anordnar och det var trevligt träffade lite gamla dagbarn och andra vänner här i byn, mycket trevligt. Nu har jag bakat en tryffel chokladkaka till kaffet i kväll då vi ska ha middag med våra vänner E och T. Tror inte att de hinner läsa detta nu i kväll eller sitter du här T och läser :) Vi ska bjuda på kycklingfilé med dragonpotatis och bearnaisesås.

Vi har världens största soffa och så sitter min kärlek på bordet? !!! Nä det fattade jag inte. Önskar er alla en trevlig lördag kväll och E-L hoppas att du är super nöjd med din dag i dag :)

1 kommentar: