måndag 18 november 2013

Mörkret sänker sig

Fasiken vad det blir mörkt snabbt. hade faktiskt varit bra med snö för den lyser ju upp lite nu är det bara mörkt och tradigt.
Kallt var det när jag kom hem för Thore hade varit i väg hela dagen nästan men nu värmer brasan varmt och skönt.

Middagen i lördags blev en succé super gott var det till och med bären i såsen. Massor med beröm fick vi. Det är alltid kul när det blir uppskattat. Cheesecaken var super god. Mums. 

I söndags så tog jag och Ritha tåget till Hyllie för att gå på Emporia jättetrevligt tyckte vi. Ända till vi kom dit. Nä det var inte något att hänga i julgranen. Vårt Väla är mycket finare. Så klart var det fint där också på gatuplan men där uppe var det för tråkigt såg ut som en lågpris affär. Nästa gång vi ska iväg så blir det Väla eller stan som får besök av oss. Men hela dagen var inte till spillo för vi hade det så klart trevligt och massor att prata om. En god lunch åt vi.

I dag så blev det bestämt att jag ska börja att jobba 3 skift igen det ska bli spännande ny gamla arbetskamrater blir det och en linje som jag inte har varit så jättemycket på. Men det ska nog inte bli svårt att lära sig den. En del kan jag redan där.

Nu kommer snart E-L och O på ett besök, ska bli trevligt.

1 kommentar: