lördag 16 november 2013

Oväntat besök

Jag började fredagen med att få 1,5 timmes massage av Petra på Eco Face i Mörarp, givetvis så var det super skönt. När jag kom hem så kom Åsa och hon hade pågarna med plus farmors lilla Ella fjälla. Vi fick en heldag tillsammans, lunch lekan film och fika plus en massa bus. När de hade åkt så gjorde jag en rejäl köttfärslimpa som vi skulle ha till middag och ett par middagar att stoppa i frysen också.
Då kommer det en grå bil och den stannar och jag tänker varför stannar Daniel på gatan han kör ju alltid upp på garageinfarten. När jag tittar ut nästa gång ser jag att det är våra vänner Camilla och Mike. Va kommer de i kväll!!! hjälp maten är ju inte klar. När Camilla ser mig genom fönstret så säger hon till Mike Nä det är inte i kväll för Ethel har skjorta på sig. Haha när det brukar jag kanske inte ha vid festliga tillfällen. De hade tagit fel på dagen. Men nu när de var här så var det bara till att bjuda på kaffe mat ville de inte ha. Så det blev ett par timmars gemytlig mys.

Telefonen ringde barnens signal, det var Ella som ringde för att berätta att hennes mamma var dum. Hon fick inte tända de stora ljusen. ( hon hade jonglerat runt med tändstickan så Cissi säger till henne att det är farligt och då blev Ella förbannad.) Hon vrålade att hon skulle ringa sin farmor och berätta. Hon var så ledsen så det gjorde nästan ont, stackars lilla Ella Fjälla så synd om henne. Men hade hon lyssnat och gjort som hennes mamma sa så hade det inte blivit så. Men roligt att hon ringer sin farmor för  att få tröst. Daniel sa bara kom och hämta henne. Haha ljuvliga unge.

Vi ska ha middags gäster i kväll så igår började jag med maten, Tjälknöl av rostbiff potatisgratäng med tranbärssås. till förrätt en toast Skagen, det blir ingen efter rätt utan vi tar en cheesecake till kaffet i stället, Den här tjälknölen har varit i ugnen hela natten och legat i lagg sedan i förmiddags.
Nu har jag vilat en timme här i soffan, jag har jobbat i dag. Så nu är jag snart klart för att dra i gång det hela för i kväll kommer Camilla och Mike på middag :)

1 kommentar: